اهم اخبار

مجری طرح چغندرقند: قیمت خرید تضمینی چغندر اصلاح می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک مقام مسئول گفت: کشاورزان از قیمت خرید تضمینی اعلام شده چغندرقند که توسط شورای قیمت‌گذاری اعلام شده رضایت ندارند و این قیمت براساس هزینه‌های تولید اصلاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از صداوسیما، پیمان حصادی افزود: شورای قیمت‌گذاری اخیراً قیمت هزار و ۴۷۵ تومان را برای خرید تضمینی چغندرقند اعلام کرده که این قیمت با توجه به شرایط رقابتی و هزینه‌های تولید برای این محصول مناسب نیست و بیشتر کشاورزان از قیمت اعلام شده ناراضی‌اند.

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر همین اساس برای تغییر رویکرد در این حوزه برنامه‌ریزی شده و با توجه به این که هنوز تا زمان برداشت چغندرقند بهاره زمان داریم این قیمت تا بهمن ماه اصلاح می‌شود.

حصادی افزود: در همین راستا هزینه‌های تولید و شرایط رقابتی در این حوزه برای تعیین قیمت خرید تضمینی در اولویت خواهد بود.

وی گفت: امسال در راستای خودکفایی شکر گام بسیار بلندی برداشته شده و حداقل یک میلیون و هشتصد هزار تن تولید این محصول در کشور محقق خواهد شد، این در حالی است که نیاز کشور به این محصول بین دو میلیون و دویست تا دو میلیون و سیصد هزار تن است.

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی افزود: با توجه به شرایط مناسب تولید چغندرقند امسال حداقل ۵ و نیم میلیون تن چغندرقند بهاره و یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن چغندرقند پاییزه و در مجموع حدود ۷ میلیون تن چغندرقند برداشت می‌شود که این آمار مناسبی برای تولید این محصول در کشور است.

بر اساس این گزارش، اخیراً بهمن دانایی، دبیر انجمن کارخانجات تولیدکننده قند و شکر با بیان اینکه تناسب در قیمت گذاری محصولات استراتژیک برای سال زراعی آینده رعایت نشده و رشد چند برابری نرخ محصولات رقیب چغندر قند موجب کاهش تولید و از دست رفتن خودکفایی می‌شود، خواستار اصلاح نرخ خرید تضمینی چغندر قند شده بود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: صداوسیما

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *