اهم اخبار

محدودیت صادرات برخی مواد غذایی به عراق رفع شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: عراق برخی محدودیت‌ها را بر برخی کالا‌های صادراتی اعمال کرده بود که با رایزنی‌های انجام شده رفع شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: عراق برخی محدودیت‌ها بر روی برخی از کالا‌ها مانند آرد، شکلات و شیرینی و بیسکوئیت ایجاد کرده بود، اما با رایزنی‌های انجام شده این محدودیت رفع شد.

محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کار‌های سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه همایش توانمندی‌های صادراتی ایران درباره مشکل انتقال ارز میان ایران و عراق گفت: بانک مرکزی ایران برای مذاکره با بانک مرکزی عراق در مورد جابه جایی ارز صحبت‌هایی انجام داده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ادامه داد: وزیر صمت و معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه نیز در حال پیگیری موضوع هستند. وزارت امور خارجه نیز چند یادداشت اعتراضی به عراق ارسال کرده است. بانک مرکزی پیشنهاداتی به عراق ارائه کرده است و ما نیز این موضوع را پیگیری و پیشنهاداتی ارائه می‌کنیم، اما هنوز نهایی نشده است.

قنادزاده  درباره اینکه این موضوع چه تاثیری بر تجارت با عراق می‌گذارد، گفت: مشکل انتقال ارز از عراق حدود ۲۴ درصد هزینه تجار ایران با این کشور را افزایش داده است. 

او در باره مشکل متوقف کردن رانندگان ایرانی در مرز بلاروس و ماندن در سرما نیز گفت: یک اختلافی بین روسیه و بلاروس بود، اما اکنون این مشکل رفع شده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *