اهم اخبار

محدودیت صادرات و تاثیر آن بر رنگ و بوی غذاهای توریستی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

یک بشقاب پلومرغ سنگاپوری که از محبوب‌ترین وعده‌های غذایی سنگاپور است پس از اقدام مالزی برای محدود کردن صادرات، گران‌تر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رویترز؛ این غذای مرسوم، تقریبا در همه غذاخوری‌های سنگاپور، یافت می‌شود و شامل مرغ آب‌پز، برنج و سس فلفل با طعم سیر است. اقدام مالزی برای توقف صادرات مرغ از ژوئن، به غذاخوری‌های این شهر که یک سوم مرغ خود را از همسایه خود تامین می‌کند، آسیب خواهد زد.

لی جو یه، اقتصاددان در گروه بانکی سرمایه‌گذاری مای بانک گفت که ممنوعیت صادرات، احتمالا قیمت مرغ، پرمصرف‌ترین گوشت سنگاپور را که در آوریل ۵.۷ درصد افزایش یافت، بیشتر خواهد کرد. او گفت که تورم موادغذایی بین ۴ تا ۶ درصد افزایش خواهد داشت، در حالی که میانگین افزایش ۱.۵ درصدی طی ۵ سال گذشته بوده است.

بر اساس رویترز، سلنا لینگ، رئیس تحقیقات و استراتژی خزانه‌داری در OCBC گفت: در حالی که غذا ۲۱ درصد از سبد قیمت مصرف‌کننده سنگاپور و گوشت تنها ۰.۱ درصد را تشکیل می دهد، تاثیر این اقدام مالزی قابل‌توجه است.

به گفته آژانس غذای سنگاپور، تقریبا تمام جوجه‌ها از مالزی، زنده وارد  و سپس ذبح و منجمد می‌شوند. ممکن است اختلالات موقتی در عرضه مرغ تازه وجود داشته باشد اما مرغ منجمد همچنان در دسترس است. این به مصرف کنندگان توصیه می‌کند که نسبت به تغییر احتیاط و فقط آنچه را که نیاز دارند خریداری کنند.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *