اهم اخبار

محصولات کشاورزی و غذایی مشمول عوارض علی الحساب شد/چرا لیست اقلام آب بر تهیه نشد؟

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

با وجود ابلاغ عوارض علی‌الحساب ۰.۵ درصدی صادرات محصولات آب‌بر از سوی گمرک ایران، همچنان لیست مربوط به این محصولات اعلام نشده است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی با توجه به ابلاغ بخشنامه مربوط به صادرات در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به گمرکات اجرایی کل کشور شاهد اجرایی شدن دو بند از قانون بودجه در این حوزه هستیم.

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

۱- با عنایت به صراحت بند «ز» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و تا زمان ابلاغ دستورالعمل مندرج در آن بند و تعیین عوارض ،قطعی از ابتدای سال ،۱۴۰۲ برای کلیه مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی محصولات ،نفتی گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام مندرج در جدول پیوست تصویبنامه شماره ۱۳۳۲۹۱ ت ۶۰۳۳۴هـ مورخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ هیأت محترم وزیران (پیوست) عوارض صادراتی به میزان نیم درصد (۰٫۵) ارزش صادراتی به صورت على الحساب محاسبه و با رعایت کلیه ضوابط و مقررات مربوطه اخذ و به ردیف درآمدی شماره ۱۱۰۵۲۰ واریز گردد.

۲- مستند به بند ه تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و تا زمان تصویب و ابلاغ فهرست محصولات کشاورزی و غذایی آب بر از سوی هیأت محترم وزیران از ابتدای سال ۱۴۰۲ مطابق روال سال ۱۴۰۱، برای کلیه محصولات کشاورزی و غذایی عوارض صادراتی اشاره شده را به میزان نیم درصد (۰٫۵) ارزش صادراتی محصولات مذکور به صورت على الحساب محاسبه و با رعایت کلیه ضوابط و مقررات مربوطه اخذ و به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۴۷ واریز نمایند.

صادرات ,

با وجود این بخشنامه اما همچنان فهرست مربوط به محصولات کشاورزی آب‌بر که مشمول عوارض می‌شوند اعلام نشده است. با توجه به لازم اجرا بودن اجرای قانون این فهرست نیز باید هر چه سریعتر به صورت عمومی اعلام شود./ تسنیم

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *