اهم اخبار

مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد خبر داد: اجرای طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی در آینده نزدیک

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی از اجرای طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد.
سعید سعادت با اشاره به اینکه طرح ارتقای سلامت محصولات کشاورزی از سال گذشته با همکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بهداشت در حال تدوین است، افزود: با پیگیری‌های وزیر بهداشت به عنوان دبیر شورای عالی سلامت و با تاکید رئیس جمهور در شورای عالی سلامت به زودی تامین اعتبار، ابلاغ و اجرایی می شود.
وی افزود: شناسنامه‌دار کردن تولید محصولات گواهی شده از اهداف این طرح است که در ابتدا برای ۸ محصول اجرایی خواهد شد و در سال آینده برای دیگر محصولات نیز اجرا می‌شود.
سعادت تصریح کرد: محصولاتی که تحت نظارت کلینیک‌های گیاه‌پزشکی تولید می‌شوند با هدف تولید محصول گواهی شده، محصولی تحت نظارت و با سموم و آلاینده‌های پایین‌تر از حد مجاز تولید می‌کنند. موسسه تحقیقات خاک و آب مباحثی همچون شناسایی مکان‌ها و خاک‌های آلوده را بر عهده دارد و سازمان حفظ نباتات هم وظیفه شناسامه دار و کددار کردن محصولات را بر عهده دارد.
به گفته وی، وزارت بهداشت نیز طرح کنترل پایش محصولات و سلامت محیط کار را پیگیری می‌کند.
مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تشکیل کمیته مشورتی محیط زیست و سلامت غذا گفت: این دفتر در رابطه با بحث محیط زیست و سلامت غذا به طور مشخص با وزارت بهداشت، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست همکاری مشترک دارد تا بتواند با هماهنگی بیشتر مباحث مربوط به سلامت غذا را به صورت تفاهمی حل و فصل کند.
وی افزود: در این راستا کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مشورتی محیط زیست و سلامت غذا تشکیل شده است که همه اعضای آن از معاونت‌ها، سازمان‌ها، موسسات تحقیقاتی و ارگان‌های ذی‌ربط تشکیل شده و هدف از تشکیل این کمیته، ارائه مباحث عمومی و مرتبط کردن مسائل مربوط به محیط زیست و سلامت غذا بین وزارت جهاد کشاورزی و دو سازمان استاندارد و حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت است.
سعادت با بیان این که این کمیته‌ها یک بار در ماه تشکیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: افرادی که در این کمیته شرکت می‌کنند نمایندگان ثابت و تام‌الاختیار این سازمان‌ها، معاونت‌ها هستند بنابراین نظرات این افراد، نظرات منعکس شده آن معاونت یا سازمان است و تصمیم‌گیری‌ها در ارتباط با سلامت غذا و نظرسنجی‌ها در این کمیته مشورتی صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: کمیته‌های فنی و تخصصی نیز زیرمجموعه این کمیته‌ها تشکیل خواهد شد که به طور مثال امروز در ارتباط با بحث تسهیلات بانک کشاورزی در ارتباط با تولید محصول سالم، کمیته‌های تخصصی تشکیل می‌شود و مسائل بررسی شده و برای تصمیم‌گیری در کمیته مشورتی ارائه خواهد شد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *