اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور: انباشت ۳۰۰ هزار راس گوساله در دامداری ها؛ گرانی گوشت ارتباطی به دامداران ندارد

۱ دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور گفت: هم اکنون ۳۰۰ هزار راس گوساله در واحد‌های دامداری انباشت شده است.

سعید سلطانی مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه دامداران نقشی در افزایش قیمت دام ندارند، اظهار کرد: با توجه به انباشت دام در واحد‌های دامداری، دامداران با سود‌های حداقلی به امر تولید مشغولند، به همین خاطر بار‌ها اعلام کرده ایم که مقصر گرانی گوشت دامداران نیستند چرا که صنف قصاب مستقیم از دامدار، دام خریداری نمی‌کند.

او افزود: زمانی که ظرفیت پروار دام به پایان برسد، بعد از آن نگه داری دام برای دامدار به سبب هزینه نگهداری و مصرف نهاده بیشتر مقرون به صرفه نیست.

سلطانی از دپوی ۳۰۰ هزار راس گاو در واحد‌های دامداری خبر داد و گفت: در حال حاضر وزن‌های دپو شده به یک تن رسیده که با این وجود ممکن است حالت سکته به دام دست دهد که از مسئولان انتظار می‌رود تدابیری برای این موضوع بیندیشند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور ادامه داد: در بخش دام سبک، مسائل و مشکلاتی وجود دارد، اما همانند مشکلات دام سنگین نیست.

هویت دار کردن دام راهی برای پایان بخشیدن به قاچاق دام

او درباره آخرین وضعیت قاچاق دام بیان کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که مقداری دام سبک از مرز‌های کشور خارج می‌شود و تا زمانی که هویت دار کردن دام به طور کامل انجام‌ نگیرد، این اتفاقات رخ می‌دهد.

متوسط قیمت هر کیلو گوساله ۲۸ هزار تومان

سلطانی متوسط قیمت هر کیلو دام سنگین را ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که قیمت تمام شده دام سنگین بدون احتساب سود دامدار، ۳۰ هزار تومان است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: علی رغم آنکه نهاده با نرخ مصوب کمیاب است و به سختی تامین می‌شود، اما در بازار آزاد به وفور موجود است، این در حالی است که واردکننده برای واردات نهاده، ارز دولتی دریافت کرده و تنها با سو استفاده از کمبود نظارت‌ها با نرخ‌ بالاتری آن را به دامداران عرضه می‌کند که البته دامداران هم برای سیرکردن دام‌ خود ناچارند با هر قیمتی نهاده مورد نیاز را خریداری کنند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

نظر برای این مطلب

  1. Ehsan says:

    درود خدمت شما چرا فکری بحال دامدار نمیکنید ما که جوونیمون سوخت بره کیلو ۴۵ تومن همش ضررره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *