اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی: تعیین قیمت جدید مرغ با اصلاح ارز ترجیحی با وزارت جهاد کشاورزی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه برای جلوگیری از ورشکستگی مرغداران بعد از برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی تمهیداتی لازم است گفت:تعیین قیمت جدید مرغ با اصلاح ارز ترجیحی با وزارت جهاد کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم، حبیب اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور امروز در نشست خبری در ارتباط با وضعیت تولید صنعت طیور بعد از اصلاح فرایند تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی، اظهار داشت: قبل از هرچیز باید بگویم سامانه توزیع نهاده های دامی برای بخش دام وطیور مفید و اثرگذار بود به طوری که میزان انحراف از توزیع بعد از اجرای سامانه بازارگاه بهبود یافت.

وی افزود: برای اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی از جمله در بخش نهاده های دام و طیور لازم است زیرساختهای لازم فراهم شود زیرا ممکن است تولیدکننده خسارت جبران ناپذیری ببیند و منجر به ورشکستگی مرغداران شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی تصریح کرد: برای دی ماه نیز قرار بود نهاده ها حذف شود اما آنطور که دولت اعلام کرده اختصاص می یابد.

اسدالله نژاد ادامه داد: قیمت مرغ بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را نمی توان اکنون تعیین کرد زیرا این قیمت را مولفه های بسیاری ترسیم می کنند که اکنون برای ما روشن نیستند.

وی تصریح کرد: اینکه قرار است نهاده ها بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با چه سیستم توزیعی و در چه حجمی اختصاص یابد مشخص نیست؛ به همین منظور نمی توان از اکنون قیمت مرغ را مشخص کرد.

اسدالله نژاد اظهار داشت: مرجع اعلام قیمت مرغ بعد از این رویداد وزارت جهاد کشاورزی است که در این ارتباط نیز اطلاع رسانی خواهد داشت.

وی گفت: پیش بینی اتحادیه مرغداران گوشتی این است که مردم شروع به ذخیره سازی مرغ خواهند کرد تا بعد از برداشته شدن ارز بتوانند تا مدتی مرغ را با قیمت قبلی مصرف کنند به همین منظور پیش بینی می شود تقاضا برای خرید این محصول حداقل ۳۰ درصد در کوتاه مدت کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی ادامه داد: لازم است که دولت برای جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران اقدام به جمع اوری و صادرات مرغ مازاد کند؛ عرضه نهاده های دامی با قیمت جدید نیازمند سرمایه در گردش بالایی است که مرغداران باید مورد حمایت قرار گیرند تا این صنعت با اخلال مواجه نشود.

اسدالله نژاد تاکید کرد: ۱۶ مورد الزام مورد نیاز صنعت طیور کشور بعد از حذف ارز ترجیحی به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است که امید می رود با توجه به این موضوع از آسیب پذیری مردم و تولیدکننده جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: لازم است که نهاده های دامی کماکان در بازارگاه عرضه شوند تا نظارت پذیر باشند و از دلال بازی ها جلوگیری به عمل آید.

مدیرعامل اتحادیه مرغ گوشتی گفت: وقتی شاهد کاهش مصرف مرغ در بازار هستیم ما نیز باید اقدام به کاهش تولید کنیم تا از ضرر و زیان بیشتر مرغداران جلوگیری به عمل آید.

اسدالله نژاد افزود: میزان جوجه ریزی در زمان حال حاضر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز بیشتر است و از طرفی واردات انجام شده به همین منظور لازم است حتما شرایط صادرات مازاد تولید فراهم آید.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *