اهم اخبار

نماینده مردم اسدآباد: ضرورت نظارت و پایش محصولات کشاورزی برای جلوگیری از تکرار مرجوع شدن

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کیومرث سرمدی گفت: برای جلوگیری از تکرار مرجوع شدن محصولات کشاورزی و سایر محصولات کشور، برای سلامت مردم و ارزآوری نظارت و پایش لازم و ویژه ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ کیومرث سرمدی اظهار کرد: صادرات محصولات کشاورزی به سایر کشورها بویژه به کشورهای هند و روسیه برای ما دارای اهمیت بسیاری از نظر بازار خوب فروش محصولاتمان در این کشورها دارد و برای حفظ سلامت مردم و نیز ارز آوری باید توجه ویژه‌ای به استانداردهای لازم و نوع کودها و سموم مورد استفاده در کشاورزی انجام گیرد.

وی با اشاره به ارزآوری بالای فروش محصولات کشاورزی ایران به کشورهای هدف افزود: وزارت جهاد کشاورزی در بحث نظارت بر واردات سموم و نوع و کیفیت آن و میزان استفاده این سموم در محصولات مختلف کشاورزی در مزارع نظارت کافی و کارشناسی را اعمال نکرده است.

سرمدی تاکید کرد: حتماً باید این امر مورد  توجه قرار گیرد تا محصولاتی که صادر می‌کنیم و برندهای محصولات کشاورزی که در بازارهای کشورهای هدف مورد قبول هستند به یک باره با چنین موضوعی مواجه نشوند که به دلیل درصد سموم و کیفیت لازم، اعلام کنند استانداردهای لازم در محصولات کشاورزیمان رعایت و اعمال نشده است.

وی خاطر نشان کرد: در کنار سازمان جهادکشاورزی یکی از تشکیلاتی که باید نظارت لازم را به لحاظ فنی و کارشناسی در این رابطه اعمال کند سازمان غذا و دارو  بوده که به‌ زعم بنده آنان نیز در وظیفه خود کوتاهی کرده و فروش محصولات ما را با  خسارت مواجه کردند و جایگاه خوب محصولات صادراتی کشور ایران را به لحاظ کیفی و کمی آسیب رساندند.

سرمدی اضافه کرد: سازمان غذا و دارو و وزارت جهاد کشاورزی موظفند ابعاد بستر این امر را مورد بررسی قرار دهند که دیگر چنین مواردی تکرار نشود.

وی با بیان اینکه طبیعتا به دلیل‌ تحریم و فشارهای بین‌المللی در بحث صادرات و واردات با مشکل مواجه هستیم خاطر نشان کرد: در خیلی از موارد برای دور زدن تحریم‌ها در خیلی از جاها مجبوریم از کانال‌های دیگری برای صادرات و یا واردات محصولات خود اقدام کنیم اما سالهاست که کشور ایران محصولات کشاورزی خود را به سایر کشورها صادر می‌کند و این اتفاق برای اولین بار است که برای کشور ایران می‌افتد.

سرمدی تاکید کرد: قطعا نظارت و پایش کافی بر این امر از نقش موثری برخوردار خواهد بود تا دیگر این موارد تکرار نشود.

سرویس خبری: مجلس و دولت

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *