اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار: بازار تخم مرغ طی یک هفته آینده متعادل می شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ تخمگذار کشور گفت: ایجاد بارانداز تخم مرغ در منطقه تهران پارس و عرضه آن با نرخ های مصوب به نظر می رسد تا یک هفته آینده بازار این محصول متعادل شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از ایرنا، هدایت اصغری از راه اندازی نخستین بارانداز تخم مرغ در منطقه تهران پارس خبرداد و افزود: اکنون حجم خوبی تخم مرغ با نرخ های مصوب وارد بارانداز می شود و در اختیار میادین میوه و تره بار و اصناف و خرده فروشی ها قرار می گیرد.

وی گفت: کمبودی در تولید تخم مرغ مورد نیاز کشور وجود ندارد و طبق توافق انجام شده با شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت صنعت و معدن هر کیلوگرم تخم مرغ فله ای ۱۲ هزارتومان، هر کیلوگرم تخم مرغ بسته بندی ۱۴ هزارو ۱۲۰ تومان یعنی شانه ای ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان ( عددی ۹۵۰ تومان) از تولیدکنندگان خریداری می شود و با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار نزدیک شانه ای ۳۱ هزارتومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

به گفته وی، هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ بسته بندی درب واحدهای تولیدی بیش از نرخ مصوب خریداری می شود.

وی تصریح کرد:  بنابرتوافقی که با شرکت پشتیبانی اموردام به عمل آمد، مقرر شده برای تقویت بازار تهران استان های دیگر کمک کنند، چنانچه هر استان دیگری به غیر از تهران دچار مشکل باشد، بار انداز ایجاد می شود تا تخم مرغ مورد نیاز مصرف کنندگان تامین شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: اکنون برای تخم مرغ به دنبال ایجاد نظامی هستیم که تخم مرغ تولیدی وارد بارانداز شود و یا سفارش بارانداز برای تولیدکنندگان ارسال شود و نیاز خرده فروشان از محل باراندازها تامین شوند.

وی توضیح داد: اکنون براساس این روش، تخم مرغ مستقیم به مرکز پخش وارد و دربارانداز  سفارش اخذ و با تولیدکننده هماهنگی انجام می شود همانگونه که در سبد کالا ۱۷ میلیون شانه تخم مرغ توزیع شد،امکان استفاده از چنین روش هایی وجود دارد.

طبق بررسی های میدانی طی یک تا دو هفته اخیر  قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار به بیش از ۴۰ هزارتومان هم رسید، درحالی که تخم مرغ شانه ۳۰ عددی معمولی در خرده فروشی ها موجود نیست.

براساس آمارها سال گذشته بیش از یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید شد که هر ساله بخش مازاد آن به کشورهای همسایه صادر می شود.

طبق گفته مسوولان، تا ابتدای آذرماه جاری تخم مرغ به کشورهای هدف صادر می شد و اکنون حدود یک ماه است که صادرات این محصول ممنوع شده است.

طبق آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب واحدهای تولیدی ۱۲ هزارتومان و برای مصرف کنندگان ۱۴ هزارو ۵۰۰ تومان تعیین شده بود.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *