اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن مطرح کرد؛ جمع‌آوری ۴۰۰ تن تخم‌مرغ مازاد از سطح بازار

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

ترکاشوند گفت: از هفته گذشته، پشتیبانی امور دام حدود ۴۰۰ تن از مازاد تولید را با نرخ هر کیلو ۵۵۰۰ تومان از مرغداران جمع آوری کرده است.

رضا ترکاشوند، مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن در گفت‌وگو با خبرنگارصنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بهبود قیمت تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری ۵ هزار تومان است که با وجود افزایش قیمت نسبت به هفته‌های اخیر، هنوز با نرخ مورد نظر ما فاصله دارد.

وی افزود: با وجود کاهش شدید قیمت تخم مرغ در ماه‌های اخیر و زیان مرغداران، از وزارت جهاد کشاورزی تقاضا کردیم که برای ایجاد تعادل در بازار، بخشی از محصول مازاد بر نیاز بازار را از مرغداران خریداری کند، به همین منظور از پنج شنبه هفته گذشته، پشتیبانی امور دام بخشی از مازاد تولید را با نرخ هر کیلو ۵ هزار و ۵۰۰ تومان از مرغداران جمع آوری کرده است.

ترکاشوند با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن از مازاد تخم مرغ تولیدی از بازار جمع آوری شده است، بیان کرد: با استمرار روند خرید و جمع آوری مازاد تولید، امیدواریم قیمت تخم مرغ به نرخ واقعی خود برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه محدودیت چندانی در میزان خرید تخم مرغ مازاد مرغداران وجود ندارد، افزود: در گام اول هر کیلو تخم مرغ با نرخ ۵ هزار و ۵۰۰ از مرغداران خریداری می‌شود و در ادامه با افزایش حجم خرید، نرخ تخم مرغ به بالای این رقم می‌رسد.

وی درباره آخرین وضعیت اعتبارات خرید تخم مرغ مازاد بر نیاز مرغداران گفت: هم اکنون اعتبارات لازم در این زمینه تامین شده است، پشتیبانی مشکلی در این زمینه ندارد.

وی با اشاره به اینکه حذف مرغ‌های پیر در دستور کار اتحادیه قرار گرفته است، بیان کرد: معاونت امور دام و سازمان دامپزشکی استان‌ها به مرغداران اعلام کرده است، چنانچه مشکلی برای کشتار و فروش مرغ‌های پیر وجود داشته باشد، اتحادیه میهن حاضر است که گله‌های پیر را با نرخ بالاتری خریداری کند.

ترکاشوند درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: علی رغم آزادسازی صادرات تخم مرغ و صدور مجوز صادرات، اما به سبب موانعی که عراق و افغانستان ایجاد کرده بود، تنها ۳ هزار تن تخم مرغ از مراجع غیر رسمی به این کشور‌ها صادر شده است.

مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: با خرید مازاد تخم مرغ مرغداران در نظر داریم که به قیمت تمام شده تولید برسیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تعرفی ندارد، تصریح کرد: قیمت ذرت و کنجاله سویا برای استمرار تولید باید به ثبات برسد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *