اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی: ماه‌های آینده با تولید مرغ مازاد مواجه هستیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با افزایش تولید در ماه‌های آینده علاوه بر تولید مرغ مورد نیاز بازار، شرکت پشتیبانی امور دام باید مرغ مازاد موجود در بازار را جمع آوری کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم؛ علی ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی اظهار داشت: در تیر ماه ۱۳۲ میلیون قطعه جوجه ریزی داشتیم و همچنین پیش می شود در مرداد وضعیت جوجه ریزی بیشتر باشد که باعث احیا تولید می شود.

وی افزود:  با این تعداد جوجه ریزی بازار مرغ در وضعیت اشباع قرار می گیرد و قیمت مرغ زنده در بازار کاهش یافته است و اثرات کاش قیمت خود را در بازار نشان می دهد.

ماه های آینده با تولید مرغ مازاد مواجه هستیم

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: رسیدن قیمت ها به نرخ مصوب به معنی واقعی شدن قیمت نیست زیرا مرغداران در ماه‌های گذشته سویای مورد نیاز خود را در بازار آزاد با قیمت‌های بالایی خریداری کردند. در صورتی که مرغداران از تولید خود زیان کنند، نمی‌توانند به تولید خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: با افزایش تولید در ماه‌های آینده علاوه بر تولید مرغ مورد نیاز بازار، شرکت پشتیبانی امور داد باید مرغ مازاد موجود در بازار را جمع آوری کند.

ابراهیمی گفت: قیمت جوجه یک روزه در بازار کاهش یافته است و پایین تر از نرخ مصوب خود به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: با میادین میوه و تره بار صحبت شده که اتحادیه بتواند در غرفه های میادین مرغ را به صورت مستقیم عرضه کند این امر به کنترل قیمت ها نیز کمک می کند؛ هرچه مرغ به صورت مستقیم‌تری به دست مصرف کننده برسد قیمت کمتری خواهد داشت.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *