اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور: ۵۲۰۰ واحد مرغداری گوشتی از چرخه تولید خارج شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، طی سالهای اخیر به دلیل کاهش نقدینگی و افزایش هزینه های تولید  ۵ هزارو ۲۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی از چرخه تولید خارج شد.

 

 

برومند چهارآیین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: اکنون نیز بین سه تا چهار هزار واحد تولیدی مرغ گوشتی دیگر به دلیل اقتصادی نبودن تولیداتشان، در حال خروج از این صنعت هستند.

وی اظهارداشت: پیش از این طبق آمارها تعداد واحدهای تولیدی مرغ گوشتی ۲۰ هزارو ۵۰۰ واحد بود که اکنون تنها ۱۰ هزار  واحد تولیدی فعال در این زمینه داریم که ادامه این روند برای صنعت خطرناک است.

وی تصریح کرد: اکنون سالانه نزدیک ۲.۵ میلیون تن تولید گوشت مرغ را داریم درحالی که ظرفیت تولید این صنعت نزدیک ۴ میلیون تن است که با دستیابی به این میزان تولید می توانیم علاوه بر تامین نیاز داخلی ، سالانه یک میلیون تن از این محصول را به کشورهای هدف صادر کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور درباره میزان سود برای تولید مرغ گوشتی گفت: اکنون سود تولید برای هر کیلوگرم مرغ گوشتی بین ۱۰ تا ۱۲ درصد است که برای استمرار تولید باید اعمال شود زیرا با ادامه ضرر تولید کنندگان ممکن است با مشکل مواجه شویم.

وی ادامه داد: در این شرایط اقتصادی تولید کنندگان نیز به حقوق مصرف کنندگان توجه دارند تا اجحافی صورت نگیرد.

چهار آیین افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده با محاسبه نرخ مصوب دولتی برای هر کیلوگرم کنجاله سویا ۲۴۵۰ تومان، ذرت ۱۳۵۰ تومان و جوجه یک روزه ۲۴۵۰ تومان در مرغداری ها باید ۹۲۰۰ تا ۹۵۰۰ تومان و هر کیلو لاشه ۱۳ هزار و۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان باشد در حالی که اکنون قیمت مرغ زنده در مرغداری ها بین ۷۸۰۰ تا ۸ هزار تومان و گوشت مرغ بین ۱۰ تا ۱۰ هزارو ۵۰۰ تومان  در بازار  است و حتی طی دو هفته اخیر قیمت مرغ زنده به ۶۵۰۰ تومان در برخی از استان های کشور رسیده بود.

طبق آمارها در سال ۹۷ نزدیک دو میلیون و ۳۳۳ تن گوشت مرغ در کشور تولید شد به طوری که سرانه مصرف به بیش از ۲۷ کیلوگرم رسیده است.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *