اهم اخبار

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران: سال آینده از واردات گندم بی‌نیاز می‌شویم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

علیقلی ایمانی گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با ۱۱ تا ۱۱.۵ میلیون تن خرید تضمینی گندم، سال آینده از واردات بی‌نیاز شویم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به آغاز کشت در مناطق سردسیر، از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲ میلیون هکتار اراضی دیم و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی آبی زیر کشت رفته است که نسبت به سال گذشته با سرعت بیشتری اتفاق می افتد.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که امسال سطح زیر کشت گندم آبی و دیم به حدود ۶ میلیون هکتار برسد.

ایمانی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی و پراکنش بارش در نخستین ماه سال زراعی و پیش بینی استمرار شرایط مساعد بارش از لحاظ میزان بارش و پراکنش، خودکفایی گندم در سال زراعی آینده محقق می شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران افزود: در کنار مسائل فنی و نهاده های کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون و آموزش بهره برداران به منظور استفاده از کودهای سرک در مراحل داشت و چگونگی مقابله با علف های هرز باید در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان اینکه سال آینده از واردات گندم بی نیاز می شویم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که میزان خرید تضمینی گندم در سال آینده به ۱۱ تا ۱۱.۵ میلیون تن برسد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *