اهم اخبار

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی: تولید ۶۰۰ هزارتن کود فسفاته در داخل کشور کلید خورد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیاز سالانه کشور به کود فسفاته را ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با تحویل خاک فسفات به شرکت‌های تولیدکننده، خودکفایی این نوع کود در کشور کلید خورده است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، حمید رسولی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تحولات مهم اخیر در زمینه خودکفائی انواع کودهای کشاورزی در کشور، افزود: نخستین محموله خاک فسفات برای تولید کود سوپر فسفات ساده در چارچوب قراردادهای کارمزدی بین شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی و هشت شرکت معتبر داخلی تولید کننده کودهای فسفاته تحویل داده شده است.

وی اظهارداشت: به زودی تولید کود سوپرفسفات ساده آغاز و در اختیار کشاورزان کشور قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تصریح کرد: با توجه به میزان بالای نیاز کشور به کودهای فسفاته، تامین خاک فسفات از منابع داخلی و خارجی به طور همزمان در دستور کار قرار گرفته است.

پیش از این نیز مجری طرح خودکفائی کودهای کشاورزی از بسته شدن قراردادی چهارجانبه خبر داده بود که بر اساس آن، در سال جاری با همکاری بانک صنعت معدن و گروهی از تولیدکنندگان داخلی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و تامین کننده داخلی خاک فسفات، قرار است مقدار ۵۰۰ هزار تن خاک فسفات از منابع داخلی تامین و برای تولید کود به تولیدکنندگان داخلی کودهای فسفاته تحویل داده شود.

از اواخر خرداد امسال، اقدامات متنوعی برای خودکفایی و داخلی‌سازی انواع کودهای کشاورزی انجام شده است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *