اهم اخبار

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه: موفقیت در انتخابات هیات‌مدیره اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گامی بلند برای تحقق اهداف فعالان اقتصادی است/ در این دوره از اتحادیه، ظرفیت های طلایی اقتصادی نادیده گرفته شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در آستانه انتخابات هیات‌مدیره اتحادیه کشوری صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رسول محمدی مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، به‌عنوان یکی از کاندیداهای این انتخابات، برنامه راهبردی خویش را در جهت بهبود وضعیت فعلی اتحادیه تشریح کرد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی به نقل از روابط‌عمومی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، انتخابات هیات‌مدیره اتحادیه کشوری صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حالی قرار است اواخر تیرماه سال‌جاری برگزار شود که فروشگاه‌های زنجیره‌ای دوران جدیدی را پشت سر می‌گذارند و به‌رغم شرایط اقتصادی حاکم بر کشور سرعت بالایی را در توسعه تجربه می‌کنند. شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین فعالان حوزه خرده‌فروشی در کشور در راستای تحقق اهداف توسعه و کمک به رونق اقتصاد گام‌های موثری در این زمینه برداشته است.

دکتر رسول محمدی عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به اقدامات اخیر این بنگاه اقتصادی گفت: «ما در طول این مدت تلاش کردیم بتوانیم فروشگاه رفاه را که به‌عنوان یک برند ملی و خوشنام مطرح است، در عرصه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین در عرصه توزیع کشوری، صاحب سبک و صاحب نشان معتبر نشان دهیم. بنابر گفته بسیاری از متخصصان و صاحب‌نظران اقتصادی، رفاه در چند سال اخیر با اتفاقاتی که رقم زد تا حد زیادی موفق شد رسالت خود را به سرانجام برساند. ولی بنده اعتقاد دارم که این تازه ابتدای راه است. هنوز ما کارهای بر زمین مانده زیادی داریم که باید انجام بدهیم و همچنین از برندهای تجاری که در کشور فعالیت دارند نیز حمایت کنیم. امروزه در دنیا به جز اسطوره‌ها و نام‌آوران، شرکت‌های بزرگ و صاحبان صنایع نیز می‌توانند به‌عنوان بخشی از هویت ملی تاثیرگذار باشند بنابراین ما در تلاشیم همزمان با توسعه فروشگاه‌های رفاه، نشان‌های تجاری دیگری که در حال فعالیت هستند را ترغیب کنیم که در مسیر رشد و تعالی با همت بیشتری حرکت کنند و در آینده نزدیک بتوانیم این نشان‌های تجاری داخلی را در سراسر دنیا مطرح کنیم.»

دکتر محمدی در ادامه با تاکید بر اقدامات مثبت فروشگاه رفاه طی دو سال اخیر در توضیح اصلاحات عملیاتی انجام شده در این بنگاه اقتصادی، تصریح کرد: «این بنگاه اقتصادی خصوصی در سالی که گذشت توانست تجربه اشتغالزایی برای ۱۱هزارنفر به صورت مستقیم، در بیش از ۸۵۰ شعبه به مساحت فروش ۵۰۰ هزار مترمربع را ثبت کند. میزان توسعه سطح فروش و اجرای طرح توسعه راهبردی فقط در سال گذشته با ۲۳سال از آغاز فعالیت این شرکت برابری کرد. همچنین در سال گذشته که با شعار «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری شده بود، بیش از ۹۷درصد کالاهای عرضه شده در فروشگاه رفاه، ایرانی بود. در سال‌جاری که «جهش تولید» نام گرفته است، کمپین‌های متعددی که عمدتا تخفیف‌محور هستند، برای تشویق مشتریان محترم برپا شد تا امکان عرضه کالاهای باکیفیت داخلی فراهم شود. به‌طور مثال در کمپین «حراجستون» که به مدت ۶ روز و با هدف رنگین‌تر شدن سفره‌های ایرانی در هر ماه برگزار می‌شود، اقلام مصرفی در مجموع با تخفیف ۳۰ تا۴۰میلیاردتومان به فروش می‌رسد. همچنین رفاه در تلاش است با کمک مقامات دولتی فعالیت موثر و مستحکمی در کشورهای همسایه همچون عمان، قطر و عراق داشته باشد. رفاه در سال گذشته برای فراهم کردن یکی از کالاهای اساسی پروتئینی، کارخانه فرآوری گوشت را در شهرک نصیرآباد افتتاح کرد که به موجب آن هم‌اکنون حدود ۲۰۰ پرسنل در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند. به پشتوانه تولیدات این کارخانه عرضه گوشت گرم شهر تهران زیر قیمت تنظیم بازار میسر شده است.

فروشگاه‌های رفاه با وارد شدن به طرح تحول، جانی دوباره گرفته و آماده رقابت با دنیای خرده‌فروشی جهان است. سال‌هاست که سازمان توسعه تجارت در حوزه صادرات غیرنفتی در حال فعالیت بوده و گام‌های بزرگی در این راستا برداشته است. امروزه با وجود سختی‌ها و تحریم‌ها، یک شرکت خصوصی توانسته در دنیای رقابتی جای پای محکمی برای خود ایجاد کند. از این پس مسئولیت کارشناسان و فعالان اقتصادی است که با حمایت از صنعت خرده‌فروشی کشور به صادرات غیرنفتی و عرضه کالاهای ایرانی در خارج از کشور کمک کنند.

این شرکت بعد از فروش ویژه در روزهای ابتدایی سال همزمان با عید نوروز، با برگزاری جشنواره بزرگ فروش با نام «کمپین همدلی» و تخفیفات چشمگیر کالاهای اساسی در سبد خانوار ایرانی و همچنین افزایش ساعات کاری فروشگاه‌ها به دلیل اقبال چشمگیر مشتریان، به استقبال ماه مبارک رمضان رفت. باتوجه به آغاز به کار شعب جدید فروشگاه‌ها، افزایش ساعات کاری فروشگاه‌های منتخب، رشد چشمگیر میزان سطح فروش، رشد تعداد پرسنل، رسیدن تعداد نیروی کار با احتساب شرکت‌های زیرمجموعه به حدود ۱۱هزار نفر و افزایش کیفیت خدمت‌رسانی اعضای خانواده بزرگ رفاه در فروشگاه‌های رفاه سراسر کشور، انتظار می‌رود این بنگاه اقتصادی خصوصی در میان ۳۰ شرکت برتر از نظر میزان اشتغالزایی در سال‌جاری قرار بگیرد. در روزهای شیوع بیماری کرونا و افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی، رکود، گرانی و افزایش احتمالی آسیب‌های اجتماعی متاسفانه بسیاری از نیروهای کار در حوزه‌های شغلی مختلف در کشور از کار بیکار شدند و تعداد زیادی از بنگاه‌های اقتصادی در پی تعدیل نیرو برآمدند. این در حالی است که شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، با به‌کارگیری نیروهای متخصص بومی و اشتغالزایی برای تعداد بسیاری از جوانان به تناسب احداث شعب جدید، سهم بسزایی در افزایش میزان اشتغالزایی، رونق اقتصادی و جلوگیری از پیامدهای منفی و زیان‌بار بیکاری داشته است که این عمل می‌تواند از منظر عمل به مسئولیت اجتماعی، رفع دغدغه اقتصادی تعدادی از جوانان و افزایش امنیت اجتماعی در پی برطرف کردن دغدغه‌های اقتصادی را به همراه داشته باشد. اقدامات مذکور در فروشگاه‌های رفاه، جزو اقدامات جهادی با نتایج موثر و بازتاب مثبت بود که توجه و تقدیر مقامات دولتی را نیز برانگیخت.»

وی با اشاره به اهداف شرکت در انتخابات هیات‌مدیره اتحادیه کشوری صنف فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حضور به‌عنوان کاندیدای ریاست هیات‌مدیره افزود: «ما در سال‌های گذشته در تلاش بودیم که اصناف و اتحادیه‌ها نقش مهم و موثرتری در تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری ایفا کنند. خوشبختانه دولت هم به این رویکرد اعتقاد دارد و تلاش می‌کند این نقش پررنگ‌تر شود. رفاه هم به‌عنوان یکی از ارکان موثر زنجیره توزیع در کشور این مسئولیت را حس می‌کند که باید در این مسیر پرفراز و نشیب به اتحادیه کمک کند. یکی از پایه‌گذاران اصلی اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور فروشگاه‌های رفاه است و ما با بسیاری از همکارانی که عضو این اتحادیه هستند در جلسات مذاکراتی داشتیم و آنها ابراز تمایل کردند که فروشگاه‌های رفاه هم به‌عنوان یکی از سردمداران مسیر توسعه کشور باید در این اتحادیه نقش موثرتری را ایفا کند. به همین دلیل وظیفه خودمان دانستیم که با اعضای اتحادیه بتوانیم اتفاقات بهتری را رقم بزنیم و تحت نظارت اتاق اصناف طی سه سال آینده بتوانیم نقش خودمان را بهتر و موثرتر ایفا کنیم، ضمن اینکه همگرایی وزارت صمت و اتاق اصناف و از آن مهم‌تر تدوین یک سازوکار مفید و کاربردی است که بتوانیم مجموعه اصناف و همه ظرفیت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای را به مسیر بهتری هدایت کنیم.»

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به اهداف اتحادیه فروشگاه زنجیره‌ای و بررسی میزان موفقیت در راستای تحقق وظایف این تشکل افزود: «امروزه ما باید با کمک، همفکری و مشورت بتوانیم اتفاقات بهتری را رقم بزنیم. یک هدف به‌عنوان استراتژی کلان باید در اتحادیه دنبال شود آن هم این است که یک اتاق فکر که بتواند سازوکار اجرایی موثری برای زنجیره توزیع کشور داشته باشد را اجرا کنیم. شاید طی سه سالی که از عمر اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌گذرد ما کمتر به این نگاه نزدیک شده‌ایم؛ چراکه بیش از اندازه درگیر کارهای کوچک و کم‌اهمیت بودیم. یکی از کارهای بر زمین مانده این است که ما به‌عنوان بازوی اجرایی دولت بتوانیم نقش خود را به درستی ایفا کنیم. بازوی اجرایی باید منافع همه اعضای اتحادیه را در نظر بگیرد. منافع یک شخص، یک شرکت یا طیف خاص مطمئنا به منافع جمعی آسیب می‌زند. بنابراین ما باید بتوانیم نقش خود را در این زمینه در راستای عمل به تعهدات به درستی ایفا کنیم. در این سازوکار که مدنظر کاندیداهای جدید هیات‌مدیره اتحادیه است، پرداخت و رفع مشکلات همه اعضای محترم اتحادیه نقش اصلی و مهم را ایفا می‌کند.

اعضای اتحادیه لزوما فعالان در حوزه مواد غذایی نیستند بلکه حوزه‌های مختلف مانند لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی، رستوران و… را نیز شامل می‌شوند لذا باید تصمیمات به سمتی حرکت کند که منافع همه اعضا را لحاظ کنند. نقش اول ما کمک به تصمیم‌گیری بهتر برای دولت محترم است. یک هدف اساسی دیگر نیز پیگیری تمام مطالبات و خواسته‌های صنفی اعضای این اتحادیه است. نگاه ما به افزایش رفاه مردم و جلب رضایت آنهاست که بتوانیم با اقدامات سنجیده و تصمیم‌گیری‌های درست در راستای افزایش سطح رفاه و برطرف کردن مشکلات معیشتی گام بلندی برداریم و همچنین مردم، صاحبان مشاغل و ایده‌های اقتصادی نیز بتوانند به کسب‌وکار خود رونق ببخشند.»

دکتر محمدی در پایان با تاکید بر ضرورت حضور فعال اعضا در انتخابات اتحادیه ابراز امیدواری کرد: «این اتحادیه یک اتحادیه صنفی است و ما به‌عنوان یک مجموعه متعهد باید در قالب یک اتاق فکر و بازوی اجرایی توانمند برای دولت امور خود را مدیریت کنیم.

تمام اعضای اتحادیه باید تلاش کنند که از همه ظرفیت‌ها در قالب تشکیل کمیسیون‌های تخصصی استفاده شود تا بتوانیم پایه‌گذار یک تحول بزرگ در صنعت خرده‌فروشی کشور باشیم. شاید یکی از ضعف‌های این دوره که به وضوح احساس می‌شود، این است که از این ظرفیت‌ها با وجود افراد موفق در حوزه تجارت و کارآفرینی استفاده درست نشده است. ما اگر در انتخابات موفق شویم حتما از این ظرفیت استفاده می‌کنیم و در قالب تشکیل کارگروه‌های تخصصی و با بهره‌گیری از افراد متخصص و خوشنام عرصه اقتصادی، در راستای تسریع تحقق اهداف اتحادیه فعالیت خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم اتفاقات بزرگ‌تری را در این حوزه مهم رقم بزنیم تا این اتفاق منجر به رونق اقتصادی ملی و افزایش بهره‌وری کشوری در حوزه صنفی و تجاری شود.»

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *