اهم اخبار

مدیرعامل شرکت ماشین سازی مرشدگوهر در گفتگو با اگروفودنیوز: حضور بازدیدکنندگان خارجی در نمایشگاه‌ها شرایط صادرات را مهیا می‌کند + ویدیو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محمود مرشدی می گوید: نمایشگاه بین‌المللی در دعوت از بازدیدکنندگان خارجی ضعیف عمل می‌کند و با رفع این مشکل مسیر صادرات برای تولیدکنندگان هموار می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مدیرعامل شرکت مرشدگوهر در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت غلات، آرد و نان به خبرنگار ما گفت: نمایشگاه امسال از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به دو سال قبل بهتر بود. تولیدکنندگان ایرانی بیشتری در این نمایشگاه شرکت داشتند که توانمندی‌های ساخت ایران را به نمایش گذاشته اند.

محمود مرشدی بیان کرد: در چهاردهمین نمایشگاه نان از دو دستگاه جدید رونمایی کرده ایم و تلاش می‌کنیم هر سال محصول جدیدی ارائه دهیم تا بهره‌برداری شرکت‌هایی که از دستگاه ها استفاده می‌کنند بیشتر شده و تولیدات بهتری داشته باشند.

این کارآفرین حوزه ساخت ماشین آلات نان و شیرینی گفت: ساخت دستگاه های تولید انواع کیک، نان حجیم و نیمه حجیم با حداقل ظرفیت پخت ۲۰۰ کیلوگرم نان برای کافه‌ نان‌های کوچک تا ۲۰هزار کیلوگرم نان برای کارخانجات بزرگ در گروه مرشد گوهر صورت می‌پذیرد ضمن اینکه در این شرکت راه اندازی و مشاوره برای تولیدکنندگان را نیز صورت می پذیرد.

مرشدی در ادامه عنوان کرد: افراد مختلف و جوانان با ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان و در مساحتی حدود ۴۰ متر می‌توانند کسب و کار راه اندازی کنند.

مدیرعامل شرکت مرشدگوهر افزود : مشکل واردات دستگاه‌های خارجی حل شده است و اکثر شرکت‌ها از دستگاه‌های داخلی استفاده می کنند . وی ادامه داد: نمایشگاه‌ها باید ۳۰ تا ۴۰درصد بازدیدکننده خارجی داشته باشد تا شرایط صادرات مهیا گردد ولی در این مورد ضعیف هستیم،تمام سازندگان ماشین آلات پخت نان، نیاز داخل را تامین می‌کنند و به فکر صادرات هستند. امیدواریم این مورد در نمایشگاه بعدی این نقطه ضعف جبران شود.

وی در خصوص صادرات این شرکت خاطر نشان کرد: مرشد گوهر به قاره آفریقا، کشورهای cis و کشورهای همسایه، صادرات دارد. حتی برخی تولیدکنندگان دستگاه پخت نان سنتی به کشورهای اروپایی، آمریکا و استرالیا نیز صادرات دارند.

محمود مرشدی در پایان گفت: عملی شدن شعار سال زمان زیادی نیاز دارد. برای توسعه کار و صادرات با مشکل قوانین و مقررات روبه‌رو هستیم. هر سال رقبای جدیدی اضافه می‌شوند که نیاز به بازار فروش دارند و صادرات به دشواری صورت می‌پذیرد. بین شعار تا عمل به آن فاصله زیادی است امیدواریم دولت حمایت بیشتری از تولیدکنندگان انجام دهد و زیرساخت ها برای تولید، تهیه مواد اولیه و صادرات باز باشد.

برای مشاهده ویدیوی این مصاحبه روی فیلم زیر کلیک کنید

برای مشاهده ویدیوهای صنایع غذایی در پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی به بخش چند رسانه ای مراجعه کنید.

سرویس خبری: صنعت غذا

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *