اهم اخبار

مدیرعامل صنایع غذایی ب.آ: جهش تولید با قوانین پولی و بانکی فعلی شدنی نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

به باور جمال رازقی جهرمی رئیس اتاق شیراز، تحقق جهش تولید در گروی تغییر و بازبینی برخی قوانین، از جمله قوانین مرتبط با نظام بانکی و پولی است.

رئیس اتاق شیراز در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» با اشاره به اهمیت ویژه رهبری به مساله تولید طی سال‎های گذشته، تاکید کرد: بخش خصوصی از مدت‌ها پیش به دنبال جهش تولید بوده است. توجه ویژه رهبری به مساله رونق و جهش تولید حاکی از آن است که پاشنه آشیل اقتصاد کشور تولید و صادرات است. اما متاسفانه به رغم تاکید ایشان بر این مساله، روند تحقق جهش تولید در کشور به کندی صورت گرفته است. در صورتیکه مجلس باید پیرو این نگاه کارشناسی دقیق، قوانینی در جهت رفع موانع تولید و ایجاد همت در ارکان نظام برای روان‌سازی تولید و صادرات مصوب می‌کرد.

مدیرعامل صنایع غذایی ب.آ تصریح کرد: الزامات جهش مشخص هستند و بارها از سوی فعالان بخش خصوصی گفته شده و مسولان هم به آن واقف هستند. با نظام بانکی فعلی و قوانین مرتبط با حوزه بانکی و پولی امکان جهش تولید وجود نخواهد داشت. قانون مالیات و کار فعلی تنها تولیدکنندگان را می‌بیند و از سایر نهادهایی که باید مالیات دهند، غافل است. در نتیجه تمام فشار این دستگاه بر روی تولیدکنندگان است.

رئیس اتاق شیراز اظهار داشت: بحث اساسی این است که تا اراده تمام قوا در کشور مبنی بر روان‌سازی تولید و صادرات از جمله اصلاح نظام بانکی، اصلاح قوانین تأمین اجتماعی، اصلاح قوانین کار و اصلاح قوانین مالیاتی شکل نگیرد، تولید و صادرات نیز سامان نخواهد یافت و سرمایه‌ها به جای اینکه در راه تولیدسودآور صرف شوند، خرج سفته‌بازی می‌شوند.

اقدامات اتاق شیراز برای مقابله با کرونا

رازقی جهرمی در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده از سوی اتاق شیراز برای مقابله با کرونا پرداخت. بنابر گفته‌های او تا پایان هفته جاری، این اتاق بازرگانی اقدام به تامین ۶۳ عدد دستگاه  ونتیلاتور و توزیع آنها میان سه دانشگاه علوم پزشکی استان خواهد کرد.

تامین و توزیع ۷۰۰ عدد گان پزشکی، ۳۹ هزار و ۶۰۰ ماسک N95 و ۴۵ هزار عدد بسته حاوی مایع ضدعفونی کننده میان اقشار محروم و آسیب‌پذیر استان از دیگر اقدامات اتاق شیراز طی هفته‌های اخیر برای مقابله با کروناست.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *