اهم اخبار

مدیرعامل طبیعت: با آتش سوزی یک ماه پیش کارخانه ۳۰۰۰ نفر در معرض بیکاری اند/بیمه یک ریال خسارت نداد

۱ دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل صنایع غذایی طبیعت گفت: بعد از گذشت یک ماه از آتش سوزی این کارخانه صنعت بیمه حتی یک ریال پرداخت نکرده و تولید و اشتغال ۳۰۰۰ نفر از بین رفته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم؛ محمد مختاریانی با اشاره به خسارت ۲۷۰۰ میلیارد تومانی کارخانه طبیعت خاطرنشان کرد: وزارت صمت به عنوان متولی تولید حتی حاضر به تشکیل یک جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای بررسی جوانب و کمک به حل به وجود آمده بر اثر آتش سوزی گسترده در کارخانه نیست.

وی افزود: طی یک ماه گذشته ستاد تسهیل استان یک جلسه برای بررسی وضعیت به وجود آمده  برگزار کرده است که حتی مصوبات آن نیز اجرایی نشده است.

مدیرعامل  این شرکت با بیان اینکه حفظ اشتغال 3000 نفری این کارخانه یکی از دغدغه های مهم مدیران این شرکت است تصریح کرد: اغلب دولتمردان و به ویژه  شخص رئیس جمهور به اشتغالزایی و افزایش تولید اشاره کرده اند امیدوارم برای کمک به حل مشکلات شرکت طبیعت به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ کالاهای اساسی در زمینه روغن نباتی، برنج، رب گوجه فرنگی، چای و تن ماهی و حفظ اشتغال ۳۰۰۰ نفری ایجاد شده اقدامی انجام دهند.

وی افزود: با توجه به عدم توجهی که طی یک ماه گذشه صورت گرفته امید می‌رود رئیس جمهور شخصا برای کمک به حل مشکلات این واحد تولیدی دست به کار شود و دستورات لازم را برای بررسی جوانب موضوع  و کمک به حل مشکلات صادر کند.

مدیرعامل شرکت طبیعت متذکرشد: به رغم خسارت سنگین وارد شده و تعطیلی کارخانه، تمامی کارکنان حقوق و مزایای خود را تا کنون دریافت کرده اند و برنامه ریزی های لازم برای پرداخت حقوق ماه جاری نیز انجام شده است اما واقعیت این است که معلوم نیست ادامه این روند تا چه زمانی مقدور خواهد بود. 

مختاریانی در خصوص وضعیت برآورد خسارت و عملکرد صنعت بیمه در پرداخت خسارت گفت: بررسی های لازم برای برآورد خسارت انجام شده است اما متاسفانه تا کنون صنعت بیمه حتی یک ریال خسارت آتش سوزی کارخانه طبیعت را پرداخت نکرده است.

وی افزود: شرکت بیمه طرف قرارداد حتی اجازه آواربرداری نیز نداده است و وضعیت کارخانه به همان شکل باقی مانده است و امکان بازسازی کارخانه وجود ندارد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

نظر برای این مطلب

  1. اصغر says:

    پس حمایت از تولید کننده ، کی باید انجام شود ، وقتی کارخانه معتبر طبیعت کن فیکون شود ، خیلی متأسفم از بانک ، بیمه و صنعت و معدن و دیگر ادارات که فقط شعار می دهند ، افسوس ، اگر در کشورهای دیگر شرکتی سه هزار نفر را مشغول کار کند ، بخدا شخص رئیس جمهور از آن شرکت حمایت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *