اهم اخبار

مدیرعامل کارخانه قند تنها: باید منتظر گرانی قند و شکر باشیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، از امروز (۱۳ دی) در کشور اجرایی می‌شود. قانونی که با تغییر و تحولات فراوانی همراه است، از معافیت‌های جدید گرفته تا حذف برخی معافیت‌ها.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ یکی از تغییرات این قانون جدید آن است که بر اساس آن معافیت مالیاتی قند و شکر حذف شده و این امر التهاب و نگرانی را بین فعالین صنعت قند و شکر ایجاد کرده و به عقیده بسیاری از فعالان این عرصه با این روند باید منتظر افزایش قیمت قند و شکر در بازار باشیم.

یک فعال صنعت قند کرمانشاه معتقد است، با وجود آنکه معافیت مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر از امروز اجرایی شده، اما تبعات روانی آن از چند روز قبل خود را نشان داده است.

خلیل تنها با بیان اینکه قند و شکر در گروه پنج قلم کالای اساسی مردم در کنار روغن، چای و برنج قرار دارد و کالای مصرفی و مایحتاج روزانه است، افزود: حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده قند و شکر منطقی نیست و تبعات زیادی در بازار بر جای می‌گذارد که سبد معیشتی مردم را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه این قانون از امروز اجرا می‌شود، یادآور شد: تبعات روانی این تصمیم از چند روز قبل خود را در بازار نشان داده و قیمت شکر طی دو، سه روز اخیر حدود ۱۳۰۰ تومان برای هر کیلو گران شده که این گرانی فقط حاصل تبعات روانی است، نه با احتساب حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده.

به گفته خلیل تنها، بسیاری از کارخانجات شکر از دو روز گذشته فروش شکر را به دلیل نگرانی از چند و چون اجرای این قانون متوقف کردند و قیمت شکر که تا چند روز قبل کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود، اکنون به ۱۳ هزار و ۸۴۰ تومان درب کارخانه رسیده است.

مدیرعامل هلدینگ تنها یادآور شد: قیمت قند نیز از کیلویی ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان به حدود ۱۷ هزار تومان رسیده که این افزایش هم فقط ناشی از تبعات روانی است.

این فعال صنعت قند معتقد است، با افزودن ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بیش از هزار تومان دیگر هم به قیمت قند و شکر اضافه خواهد شد و با این روند باید منتظر افزایش قیمت بیشتر این محصولات در بازار باشیم.

تنها تاکید کرد: قطعا صنایع مرتبطی که از شکر در محصولات خود استفاده می‌کنند هم از این تبعات و افزایش قیمت تاثیر خواهند پذیرفت.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *