اهم اخبار

مدیرکل دفتر بهداشت: جزییات اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور بومی اعلام شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی جزییات اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل مقاوم به حرارت در طیور بومی اعلام کرد و از توزیع ۳۰ میلیون و ۴۰۵ هزار دز واکسن بین اداره های دامپزشکی استانها خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه سازمان مزبور، «علیرضا اکبرشاهی» افزود: تعداد سه میلیون و ۳۷۱ هزار و ۴۵۱ قطعه طیور بومی بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه GIS در روستاها علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده اند.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی به منظور تدوین طرح ملی کنترل و کاهش بیماری نیوکاسل در کشور برای امسال، اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی به عنوان بخشی از طرح یادشده، از پنجم شهریور در سطح کشور آغاز شده است.

وی درباره جزئیات بیشتر اجرای این طرح در مدت یاد شده و میزان واکسیناسیون انجام گرفته گفت: براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده مقرر شده در طول سال و به فاصله هر چهار ماه یکبار، بیش از ۴۰ میلیون قطعه طیور بومی با استفاده از واکسن آشامیدنی مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل

واکسینه شوند و تاکنون ۴۷ میلیون و ۸۴۰ هزار دز واکسن از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تحویل سردخانه سازمان دامپزشکی کشور شده که در این رابطه میزان ۳۰ میلیون و ۴۰۵ هزار دز آن به اداره های کل دامپزشکی استان‌ها ارسال شده است.

اکبرشاهی با بیان اینکه مرحله نخست اجرای این طرح از ابتدای شهریورماه امسال آغاز و تا پایان مهرماه جاری ادامه خواهد یافت، افزود: مراحل بعدی در دوره چهار ماهه بعدی انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان دامپزشکی کشور گفت: براساس اطلاعات از میزان واکسن تحویلی به استان‌ها، که در سامانه GIS ثبت شده، تعداد  سه میلیون و ۳۷۱ هزار و ۴۵۱ قطعه طیور بومی در روستاها علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده اند.

وی ضمن تشریح بخشی از فعالیت‌های اطلاع رسانی و ترویجی انجام شده به آموزش چهره به چهره، پخش تراکت و بروشورهای آموزشی برای ارتقای دانش بهره برداران و روستائیان افزود: از برنامه‌های جانبی اجرای طرح در استان‌ها بوده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *