اهم اخبار

مدیرکل شیلات خوزستان: هندیجان دومین قطب پرورش میگوی خوزستان می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: شهرستان هندیجان تا سه سال آینده به دومین قطب پرورش میگوی خوزستان تبدیل می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، نبی اله خون میرزایی در آئین کلنگ زنی مجتمع ۳۹۵ هکتاری پرورش میگوی شهدای هندیجان جنوبی اظهار کرد: مجتمع پرورش میگوی ۳۹۵ هکتاری اتحادیه آبزیان گستر هندیجان، با پیش‌بینی احداث ۱۰ مزرعه، ایجاد ۲۰۰ نفر اشتغال پایدار، تولید پایه‌ ۷۰۰ تن و تولید برنامه‌ریزی شده‌ یک هزار و ۵۰۰ تن در سال طراحی شده است و آب مورد نیاز آن از طریق دریا تامین می‌شود.

وی افزود: احداث زیرساخت این مجتمع با استفاده از اعتبارات استانی اداره کل شیلات خوزستان به میزان ۸۰ میلیارد تومان انجام می‌شود و بخش خصوصی با تامین ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها، احداث مزارع و تامین سرمایه گردش، آن را به بهره‌بردای می‌رساند.

خون میرزایی تصریح کرد: با کلنگ‌زنی این مجتمع، شهرستان هندیجان ظرف سه سال آینده به عنوان قطب دوم پرورش میگوی استان خوزستان معرفی خواهد شد.

مدیرکل شیلات خوزستان عنوان کرد: پروژه های پرورش میگو هندیجان سال‌های قبل تقریبا قفل شده بود و در مرحله مطالعات مانده بودند تا اینکه سال گذشته بازنگری هایی داشتیم و کار سنگین و متراکمی در امور اراضی جهاد کشاورزی هم انجام شد و برنامه کنونی ما این است که هندیجان را به عنوان دومین قطب پرورش میگوی استان معرفی کنیم.

وی ضمن تشکر از مسئولان ارشد استانی اظهار کرد : مجتمع ۵۰۰ هکتاری پرورش میگوی شرکت جهاد نصر میثاق در شهرستان هندیجان نیز آماده کلنگ زنی است و امیدواریم مجتمع ۵۳۲ هکتاری پرورش میگوی اتحادیه تعاونی آبزی‌گستران نیز هر چه زودتر آماده‌ی کلنگ‌زنی شود.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *