اهم اخبار

مدیرکل صمت بوشهر: ورود به بازارهای جدید راه حل مشکل صادرات خرما است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: یکی از چالش‌ها و مسائل اصلی پیش روی خرما صادرات این محصول است که برای رونق آن باید به بازارهای جدیدی ورود کرد و موانع، مسائل و مشکلات پیش روی برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، مهدی صفوی در ششمین نشست میز ملی خرما در استان بوشهر بدون اشاره به میزان خرمای ذخیره شده در استان بوشهر افزود: وجود ذخیره بالا و قابل توجه این محصول در این استان بیانگر این است که خیلی در زمینه صادرات آن خوب عمل نشده و تلاش می‌شود با مصوبه‌های مفید و کارساز راهکاری برای این مشکل اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: پایین بودن بهره‌وری در تولید خرما از دیگر مشکلات این محصول به شمار می‌رود زیرا هم اکنون میانگین برداشت محصول خرما در هکتار در ایران از متوسط جهانی کمتر است که باید این مساله بررسی و ریشه یابی شود.

مدیرکل صمت یادآور شد: اصلاح و ساماندهی شبکه داخلی توزیع خرما یکی دیگر از مسائل و مشکلات مطرح در این زمینه است طوریکه قیمت این محصول از برداشت تا عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و کلان در شهرهای اختلاف فاحش دارد.

وی با تاکید بر ارزش آفرینی و ایجاد ارزش افزوده محصول خرما ادامه داد: امروز تکمیل حلقه‌های مفقوده، بهبود بسته بندی، فرآوری و نوسازی صنعت فرآوری محصول خرما و استفاده از ماشین آلات جدید و مدرن به عنوان یکی از نیازها و ضرورت‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

صفوی تامین مالی بنگاه‌های فعال در بخش خرما را از دیگر مسائل پیش روی فعالان در این بخش عنوان کرد و گفت: این بنگاه‌ها و سایر کسب و کارهای فعال در این بخش به تامین مالی، سرمایه در گردش و تامین تسهیلات ارزان قیمت نیاز دارند.

وی افزود: با توجه به ضرورت تقویت پایانه‌های صادراتی و تجهیز بنادر برای محصول خرما؛ تامین مالی برای تامین این زیرساخت‌ها با هدف افزایش صادرات آن ضروری است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تلاش می‌شود در ششمین میز خرما مسائل و مشکلات موجود بر سر راه این محصول شناسایی و برای برطرف کردن آن راهکارهای موثری اندیشیده شود.

نمایشگاه خرما از روز چهارشنبه به مدت چهار روز افتتاح، آغاز به کار میز ملی خرما با هدف بررسی مسائل و مشکلات این محصول با حضور کارشناسان از امروز و همایش ملی خرما نیز فردا در استان بوشهر برپا می‌شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *