اهم اخبار

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی اعلام کرد: رشد ۱۱ درصدی حمل ریلی گندم کشور نسبت به سال گذشته

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: ۱۱۱ هزار تن گندم طی دو ماه اخیر از طریق شبکه ریلی منتقل شده که ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رشد داشته است.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی از شاتا، حسن فلاح‌نژاد افزود: سرمایه‌گذاری جدید ریلی از سوی بخش خصوصی در استان همدان در حال انجام است و در ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی اظهارداشت: امسال اولویت اصلی و تمرکز ما بر حمل ریلی است، بالاخص در استان‌های تولیدکننده که گندم‌ها از سیلوهای متصل به ریل جابه‌جا می‌شوند.

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه استفاده از پتانسیل ریلی در حمل و جابه‌جایی گندم‌ها در سطح کشور به نفع دولت است، تصریح کرد: علاوه بر اینکه نرخ حمل ریلی ۴۵ درصد کمتر از قیمت حمل جاده‌ای است، قیمت حمل ریلی ثابت اما نرخ حمل جاده‌ای شناور است.

وی گفت: ضمن اینکه کالاها در حمل ریلی کمتر دچار ریزش کیفیت می‌شوند و از لحاظ بهداشتی هم باتوجه به ضدعفونی شدن واگن‌ها، موضوع عدم بهداشت، گندم‌ها را تهدید نخواهد کرد.

فلاح نژاد افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای با راه آهن جمهوری اسلامی، جهت حمل کالاهای اساسی به صورت ریلی وارد مذاکره شده‌ایم و در حال پیگیری هستیم تا با این اتفاق خوب در آینده نزدیک به صورت ویژه با راه‌آهن همکاری کنیم.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *