اهم اخبار

مدیر اجرایی سندیکای چای: حدود ۸ هزار هکتار از باغات چای رها شدند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

صادق حسنی گفت: ۶ تا ۸ هزار هکتار از باغات چای رها شدند که در صورت تخصیص ردیف عملیات به‌زراعی در برنامه هفتم به چرخه تولید باز می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادق حسنی از پرداخت ۷۵ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: مجموع بهای برگ سبز خریداری شده ۱۸۷۰ میلیارد تومان است که ۴۸۲ میلیارد تومان آن باقی مانده و مابقی بتدریج پرداخت می شود.

او از کاهش قیمت چای خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو چای برای مصرف کننده از ۴۰ هزار تومان تا ۲۹۰ هزار تومان است.

حسنی ادامه داد: با توجه به وضعیت کشاورزی و کاهش قیمت فروش، میل و رغبت برای ورود به باغ و کارخانجات کاهش پیداکرده است، درحالیکه عملیات به‌زراعی به افزایش تولید و کیفیت کمک می کند.

مدیراجرایی سندیکای چای با بیان اینکه ۶ تا ۸ هزار هکتار باغات چای رها شده است، افزود: اگر در برنامه هفتم ردیف به زراعی تخصیص داده شود، تسهیلات ۵ ساله با ۳ سال تنفس به کشاورزان داده شود، باغات رهاشده به چرخه تولید باز می گردد.

او مصرف سالانه چای کشور را ۸۰ تا ۸۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار امسال از مجموع بهای برگ سبز چای خریداری شده ۳۳ هزار و ۵۳۵ تن چای خشک استحصال شده است.

حسنی گفت: بنابر آمار ۸ ماهه گمرک ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن چای وارد شده است و بنابر قول وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار ۳۵ هزارتن چای تا پایان سال وارد می شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *