اهم اخبار

مدیر بخش کشاورزی گروه صنایع غذایی مدلل: برای نخستین بار در کشور ارائه خدمات مکانیزاسیون در کشت‌های قراردادی توسط این گروه عملیاتی گردید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

کیوان فرهنگ‌آسا می‌گوید: شرکت زراعت گلاره کلهر( بخش کشاورزی گروه مدلل) نسبت به اخذ مجوز احداث واحد مکانیزاسیون کشاورزی و تدارک ادوات اقدام نموده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مهندس کیوان فرهنگ‌آسا مدیر بخش زراعت گروه مدلل گفت: توسعه مکانیزاسیون در کشاورزی به عنوان یک رویکرد اساسی در تولید محصولات کشاورزی در دنیا مطرح است.

فرهنگ آسا بیان کرد: اهدافی نظیر انجام به موقع عملیات کاشت، داشت و‌ برداشت و کاهش پرت محصول، کاهش هزینه‌­های تولید، مدیریت مصرف نهاده­‌های کشاورزی، ایجاد جذابیت در فعالیت‌­های کشاورزی، ارتقاء کمی و کیفی تولید را در پی دارد و در نهایت موجب سودمند شدن کشاورزی برای کشاورزان می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: مکانیزاسیون یکی از راه‌­های گذر از کشاورزی سنتی و خود معیشتی به کشاورزی مدرن و‌ پایدار است.

فرهنگ آسا افزود: در کشورمان با وجود طرح‌های متعددی که طی چند دهه در این حوزه تعریف و‌ تا حدی اجرایی شده است کماکان بخش بزرگی از کشاورزی کشور از ادوات مدرن و‌ متناسب با اقلیم محروم است.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین اهدافی که در کشت قراردادی گروه مدلل در سطح کشور دنبال می‌شود ارتقا سطح مکانیزاسیون در سطوح تحت قرارداد در راستای کاهش هزینه، مدیریت تولید و افزایش راندمان محصول در واحد سطح است.

فرهنگ آسا بیان کرد: در این راستا شرکت زراعت گلاره کلهر( بخش کشاورزی گروه مدلل) نسبت به اخذ مجوز احداث واحد مکانیزاسیون کشاورزی اقدام و در نخستین گام نسبت به تدارک ادوات برداشت مدرن و متناسب سازی آن با زراعت‌های مختلف از طریق تجهیز به الک و هد مخصوص در سال زراعی جاری اقدام نموده است.

مدیر بخش کشاورزی گروه صنایع غذایی مدلل در ادامه گفت: در این راستا تلاش شده که حتی المقدور نسبت به خدمت رسانی به کشاورزان طرف قرارداد در زمان برداشت اقدام گردد.

وی سایر اقدامات در این حوزه را اینگونه بیان کرد: طی دو سال اخیر اجرای طرح کشت قراردادی توسط گروه مدلل، در راستای تسهیل تحویل محصول کشاورزان تلاش شده نسبت به حمل محصول کشاورزان طرف قرارداد از محل زمین، کاهش هزینه و‌ جلوگیری از افت محصول کشاورزان در نظر گرفته شود.

کیوان فرهنگ‌آسا در پایان گفت: امیدوار هستیم با اقدامات موثری که در این‌ حوزه آغاز شده و طی دو سال اخیر در حال تکامل است نسبت به توسعه بخش کشاورزی کشور در حوزه دانه‌های روغنی مورد نیاز، اقدام عملی صورت گیرد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *