اهم اخبار

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران: خوردن جگر برای مادران باردار خطرناک است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: خانم های باردار از خوردن جگر اجتناب کنند و استفاده از این ماده غذایی در زمان بارداری خطرناک است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، احمدرضا درستی در برنامه در انتهای الوند اظهار کرد: جگر پروتئین خوبی دارد و ویتامین ب ۱۲ بدن را تأمین می‌کند و به درمان کم خونی کمک می‌کند. جگر محلی است که هورمون‌های اضافی را غیر سمی می‌کند و وقتی جگر هر حیوانی را برای مصرف می‌گیریم باید به این نکته دقت کنیم.

وی ادامه داد: ویتامین A جگر بسیار بالا است. به عنوان نمونه ویتامین آ جگر خرس قطبی به قدری بالاست که می‌تواند به مرگ فرد کمک کند. از این رو زنان باردار به هیچ عنوان نباید از جگر استفاده کنند. خانم باردار نباید سراغ هیچ مدلی از جگر برود.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیح داد: جگر آلودگی دارد و وقتی در کشتارگاه‌های صنعتی ذبح انجام می‌شود گاه یک سوم جگرها معدوم می‌شود. هرچه مواد غذایی ارزش بیشتری داشته باشند بیشتر آلوده می‌شوند.

درستی ادامه داد: برخی جگر را خام می‌خورند و گاه کسانی که جگر را می پزند با حرارت کم آن را طبخ می‌کنند که این امر خطرناک است. همچنین جگر از جای معتبر خریداری و در اسرع وقت به منزل رسانده شود و بلافاصله استفاده شود.

وی یادآور شد: گاه در یک مواد غذایی یک ماده مغذی می‌بینیم. جگر آهن دارد اما هر روز اجازه نداریم جگر بخوریم و دو هفته یکبار ۹۰ گرم می‌توانیم جگر بخوریم. جگر برای کم خونی خوب است اما درمان کم خونی نیست.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: برخی می‌گویند مرغ هورمونی است و هورمون در جگر مرغ جمع می‌شود در صورتی که امروز به صرفه نیست که از هورمون برای مرغ استفاده شود از ای نرو جگر مرغ سالم است و کسانی که به دنبال منبع غذایی ارزان هستند می‌توانند در هفته یکبار از جگر مرغ استفاده کنند زیرا این غذا سبک تر است و نصف جگر گوسفند ارزش غذایی دارد.

درستی با بیان اینکه همه جگرها خوب هستند اما باید مراقب به آلودگی جگر باشیم تاکید کرد: کبد از سلنیوم برای سم زدایی استفاده می‌کند و میزان سلنیوم در جگر بیش از دیگر گوشت‌ها هست. ما در گوشت‌ها ماده قندی نداریم اما در جگر قند حیوانی داریم و جگر پروتئین و چربی و قند حیوانی خوبی دارد. اسید فولیک هم که برای سلامتی خانم‌هایی که می‌خواهند باردار شوند در جگر وجود دارد و پیشنهاد می‌شود قبل بارداری خانم‌ها جگر استفاده کنند.

سرویس خبری: تغذیه و سلامت

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *