اهم اخبار

از مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر کارآفرین نمونه کشوری، در مراسمی با حضور وزرای دادگستری، تعاون، کار و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تجلیل شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
به گزارش همدان پرس، طی مراسمی با حضور وزرای دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی از مسعود توتونچیان مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر به عنوان کارآفرین نمونه کشوری تجلیل شد.

پنجمین همایش ملی تکریم کارفرمایان نمونه، که با حضور وزرای دادگستری و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های عمده کارفرمایی کشور برگزار شد و سازمان تامین‌اجتماعی از ٣٣ کارفرمای نمونه منتخب کشوری تجلیل کرد.

هدف از برگزاری این همایش و تجلیل از این کارفرمایان، تقدیر از تولیدکنندگانی بود که در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی، جریان تولید کشور و اشتغال جوانان را حفظ کردند.

این مراسم سخنرانان ویژه ای داشت که از آن جمله وزیر دادگستری بود که به نکات حائز اهمیتی درباره وضعیت اقتصادی اشاره کرد.

وزیر دادگستری در این همایش با اشاره به اینکه کشور در حال برداشتن گام‌های استواری است، اظهار کرد: به اذعان خود غربی‌ها سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه ایران وضع شد، اما با اقتداری که نشان دادیم آن‌ها در مسئله برجام عقب‌نشینی کردند و خواسته‌های ما را پذیرفتند. اقتدار کشور بسته جامعی است که در جنبه‌های مختلفی از کشور متجلی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی با اشاره به اینکه درخصوص مشکلات، به‌ویژه در حوزه اقتصادی، باید صادقانه و برپایه آمارها تحلیل و عمل کنیم، تصریح کرد: خود را باید هم از درون ارزیابی کنیم و هم از نگاه بیرونی و از نگاه بین‌المللی و موسسات بزرگ کارآمدی خود را محک بزنیم.

او آمادگی بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی دنیا برای همکاری با ایران را به خاطر ظرفیت اقتصادی کشور دانست و عنوان کرد: این بنگاه‌ها تعارف ندارند و اگر زمینه اقتصادی با ظرفیتی در ایران و اقتصاد آن مشاهده نکنند، بیخود وقت خود را تلف نمی‌کنند.

وزیر دادگستری ادامه داد: دولت با تعقیب جدی چهار اصل اقتصاد مقاومتی، حرکت اقتصادی خود را ریل‌گذاری کرده است که مهم‌ترین آن‌ها شفافیت است. ما در بسیاری از زیرساخت‌های اصلی اقتصاد به دنبال شفاف‌سازی هستیم.

او با بیان اینکه من مسئول کنوانسیون ضدفساد کشور هستم، گفت: هرجا شفافیت وجود نداشته باشد، فساد تولید می‌شود؛ کارهای زیادی هم انجام شده و رقابتی‌سازی اقتصاد و جلوگیری از رانت‌ها در واگذاری‌ها یکی دیگر از برنامه‌های جدی دولت از ابتدای کار خود بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی بیان کرد: در دو سه سال گذشته کمترین واگذاری‌ها را به شبه‌دولتی‌ها یا خصولتی‌ها داشته‌ایم و به بخش خصوصی هم که پا پیش گذاشته، تخفیف‌هایی داده‌ایم چراکه دولت اعتقاد دارد باید از این بخش حمایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی بیان کرد: در دو سه سال گذشته کمترین واگذاری‌ها را به شبه‌دولتی‌ها یا خصولتی‌ها داشته‌ایم و به بخش خصوصی هم که پا پیش گذاشته، تخفیف‌هایی داده‌ایم چراکه دولت اعتقاد دارد باید از این بخش حمایت کند.

او اضافه کرد: یکی از بحث‌هایی که بخش تولید و کارفرمایان را در این سال‌ها آزار داده، تبدیل شدن بانک‌ها و پول به بازیگر اصلی اقتصاد است.

وزیر دادگستری افزود: پول به‌عنوان پول و نه به‌عنوان موتور محرکه تولید و خدمات و اقتصاد، تبدیل به یک چالش برای کشور شده بود. اینکه در دوره‌ای سرطان‌وار بنگاه‌های مالی و بانکی و موسسات اعتباری رشد کردند، برای اقتصاد کشور اتفاق نامیمونی بود که اقتصاد را به وادی دیگری برد و آثار مخربی را بر جامعه گذاشت.

او در خصوص سازمان تامین اجتماعی گفت : تامین‌اجتماعی، سازمانی با ۴٢ میلیون بیمه‌شده، خانواده‌ای بزرگ است که صیانت از آن وظیفه‌ای ملی است.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: باید بپرسیم چطور درگذشته اجازه داده شده در این صندوق دست برده شود و به چشم یک قلک به آن نگاه شود؟ این دولت، از روز اول مبارزه جدی‌اش مبارزه با فساد بوده و هیچ حریم و حاشیه امنی برای هیچ‌کس قائل نشده است.

وزیر دادگستری افزود: این رویه در تامین‌اجتماعی خود را نشان داد و این سازمان به ریل سالمی برگشته است. واکنش دولت به ماجرای فیش‌های حقوقی و جابه‌جایی‌هایی که دولت بدون تعارف انجام داد در آینده سند افتخار این دولت خواهد شد. ما دست کسانی که این فیش‌ها را منتشر کردند می‌بوسیم. همان‌طور که رئیس‌جمهور تاکید کردند در عذرخواهی و جبران اشتباه لکنت نداریم.

موسسات مالی باید موتور توسعه و حرکت باشند

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: صاحبان اصلی سازمان تامین‌اجتماعی، کارگران و کارفرمایان هستند و تکریم آن‌ها سنت درستی است که انگیزه‌های بیشتری در آن‌ها برای چرخش چرخ‌های اقتصادی کشور و محافظت و پاسداری از منابع و کارکردهای ارزشمند سازمان تامین‌اجتماعی ایجاد می‌کند.

علی ربیعی با بیان اینکه باید در آینده‌ای نه‌چندان دور خیل عظیم کارجویان را پاسخگو باشیم اظهار داشت: باید خودمان را آماده پاسخگویی به آنان کنیم و این واقعیت جامعه ماست.

او افزود: اقتصاد ما سال‌ها معدل خروجی اشتغالش صفر بوده است و ما این وضعیت را تحویل گرفته‌ایم و باید جامعه‌ای را به سرمنزل مقصود برسانیم که اعتماد اجتماعی میان همه اقشار و طبقات آن تضعیف شده است.

ربیعی تاکید کرد: امروز مسئله ما این است که چگونه از وضعیت فعلی بیرون برویم؟ چگونه باید در کنار یکدیگر کار کنیم؟ باید این وضع را تغییر دهیم تا بیش از این مدیون فرزندان خود که نسل‌های آینده کشور هستند، نباشیم.

او گفت: باید حیثیت و شرف و هرچه در توان داریم را تقدیم این ملت کنیم تا از این شرایط عبور کنیم، باید امثال شورای راهبردی شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی را گسترش دهیم و در کنار یکدیگر کار کنیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: در این مدت سعی خودمان را کرده‌ایم که در کنار یکدیگر ماندن و کار کردن برای آبادانی کشور را یاد بگیریم و هرچه در توان داشته‌ایم در طبق اخلاص قرار داده‌ایم تا از تامین‌اجتماعی متصلب عبور کنیم و به تامین‌اجتماعی انعطاف‌پذیر برسیم.

ربیعی تاکید کرد: در حمایت ازمشاغل سخت و زیان‌آور و بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان پیشگام شده‌ایم. اما این‌ها کافی نیست و باید به فراتر از این‌ها فکر کرد.

او چگونگی خلق اشتغال بیشتر را مورد توجه قرار داد و گفت: حتی در ماهیت سرمایه‌گذاری و نوع مشاغلی که می‌خواهیم ایجاد کنیم باید با یکدیگر همفکری کنیم که به چه سمتی برویم. دنیا برای ما درس‌هایی دارد. بسیاری از کشورها، نه از ما نخبگی بیشتری داشته‌اند و نه اتفاق خاصی برایشان افتاده است. به اعتقاد من، جریان تولید و ایجاد شغل نیاز به مباحثه و تبادل‌نظر بیشتر با کارفرمایان دارد تا بتوانیم برای آن راه‌حل پیدا کنیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و یادآور شد: به ما کمک کنید.چه باید کرد تا از نام و نشان داخلی محافظت کنیم؟ چه اقداماتی لازم است تا نام‌ها و نشان‌های ملی دوباره احیا و توانمند شوند یا نام و نشان‌های جدید خلق شوند؟

او با بیان اینکه سامان جدید را باید تجربه کنیم و در ارتباطات عمودی- افقی در شبکه‌های اجتماعی کارآفرینی تجدیدنظر کنیم، گفت: نظام‌های تولید خودمان را باید بیشتر به یکدیگر پیوندبزنیم، باید بیشتر تحقیق و توسعه را به یکدیگر اتصال دهیم.

ربیعی گفت: موسسات مالی باید موتور توسعه و حرکت باشند، اما متاسفانه در این دو سه هفته با غوغاهایی که عده‌ای ایجاد کردند، جسارت موسسات ما را کاهش دادند.

اشتغال ۹۰۰ نفر در شرکت صنایع غذایی سحر/ هزینه تولید بالا به کاهش توان رقابت با رقبای خارجی می‌انجامد

مسعود توتونچیان مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر نیز به عنوان کارآفرین برتر کشوری در گفت‌وگو با همدان پرس با اشاره و دلایل کسب کارآفرین برتر کشوری اینگونه گفت: در وهله اول توکل به خداوند و عنایت خدا برای همکاران خیلی خوب و پتانسیل های موجود در شرکت و پر تلاش در سطح مدیران و کارکنان عزیز را می‌توان نام برد.

او اضافه کرد: در وهله بعدی اشتغال پایدار، توجه به منابع انسانی شرکت، شناسایی بازارهای داخلی و صادراتی و در اولویت قرار دادن تکالیف قانونی در قبال کارکنان عزیز و سازمان‌های ذیربط، رشد مهارت‌های کارکنان با اعتماد به نسل جوان و تحصیل کرده و برگزاری دوره‌های متنوع و مرتبط در جهت ارتقای سطح مهارت‌های کارکنان در سطوح مختلف و همچنین توانایی در حفظ نیروی  انسانی در پنج سال گذشته به همراه افزایش میزان اشتغال در شرکت که هم اکنون ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم در شرکت‌های گروه مشغول بکار می‌باشند را می‌توان از اصلی ترین شاخصه‌های این موفقیت و توفیق دانست و بر شمرد.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مدیریت شرکت با حضور فعال در ان جی اوهای (سازمانهای مردم نهاد) مختلف و اتاق‌های بازرگانی و خانه‌های صنعت و معدن نقش روشنگری خود را به صورت فعال در مباحث اقتصادی ایفا می‌کند.

همچنین در بحث نقش تکنولوژی در پیشرفت شرکت هم بدیهی است که ایجاد یک کسب و کار موفق بر سه پایه استوار است که پایه اول و مهم حضور نیروی انسانی و منابع انسانی خوب است، پایه دوم منابع مالی کافی و پایه سوم تجهیزات پیشرفته و به روز که توجه به هر کدام از این‌ها می‌تواند بر تحکیم موفقیت‌های کسب و کار بسیار موثر باشد.

این کارآفرین نمونه کشوری درباره ریسک سرمایه گذاری با توجه به مسائل خاص اقتصادی از جمله تورم، تصریح کرد: تامین منابع و تجهیزات کافی و با سود متناسب در سطح بین المللی و پذیرش بخشی از سود تسهیلات اعطایی به شرکت‌ها چه مشارکتی و چه سرمایه‌ای و همچنین هدایت سرمایه‌های مردمی از سمت بازارهای سوداگرانه به سمت تولید و حمایت‌ها و مشوق‌های جدی صادراتی نظیر سایر کشورهایی که از شرکت‌های خود حمایت می‌کنند.

او ادامه داد: تسهیل ورود ارز حاصل از صادرات به داخل کشور و گشایش اسناد اعتباری از موارد دیگر است و شفاف سازی فضای اقتصاد کلان و هماهنگی پولی و مالی در خدمت ارتقای فضای کسب و کار نقش بارزی دارد.

توتونچیان درباره برنامه‌های آتی شرکت صنایع غذایی سحر نیز بیان کرد: شرکت با توکل به خداوند در راس حمایت‌هایی که ذکر شد برنامه‌های توسعه برند خود را در سطوح بین المللی جلو خواهد برد. در سطح داخلی نیز این مهم میسر گردیده است و هدف گذاری صادراتی ۳۰ درصد ارزشی محصولات خود را برای هدف اصلی صادراتی در ۵ سال آینده قرار داده و به یاری خدا در صورت همیاری و همدلی که به آن اشاره شده محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر ابراز داشت: از حمایت‌هایی که در این بخش لازم است بعمل آید بخشی از سود تسهیلات دریافتی از سیستم‌های بانکی که دریافت می‌شود اگر از طرف دولت مورد بازبینی قرار گیرد بسیار می‌تواند در راستای اهداف توسعه شرکت موثر باشد.

توتونچیان اضافه کرد: در حمایت از بازارهای صادراتی و تولید ملی گشایش‌های بسیار صورت پذیرد که متاسفانه سود بالای تسهیلات بانکی و عدم حمایت‌ها و مشوق‌های صادراتی و همچنین هزینه‌های بالای جابجایی ارز و همچنین هزینه سنگین بروز رسانی ماشین آلات ناشی از بالا بودن نرخ تسهیلات سرمایه‌ای و موانع پوشش اعتبارات اسنادی باعث دشوار شدن فعالیت‌های تولیدی و صادراتی بسیاری از شرکت‌ها شده که ما درخواست داریم تا در راستای رفع موانع و توسعه فضاهای تولیدی و صادراتی، مسوولین محترم به این مهم توجه کنند که این موانع مورد توجه قرار گیرد تا شاهد پیشرفت کشور ایران عزیزمان باشیم.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر گفت: در پایان جا دارد تا از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه تمامی کارکنان مجموعه که شرکت را یاری می‌کنند تا در این فضای بسیار سخت اقتصادی بتواند جایگاه خود را در داخل و خارج از کشور حفظ کند شاکر هستیم.

توتونچیان افزود: همچنین از سازمان‌های نظارتی و سیستم‌های بانکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیریت ارشد استان که در تحقق این موفقیت‌ها یاری بخش این مجموعه بودند تشکر و قدردانی می‌کنیم و همچنین برای سازمان محترم تامین اجتماعی نیز که در راستای نیل به این مهم ما را یاری نمودند آرزو موفقیت روز افزون از درگاه خداوند منان را مسئلت داریم.

این کارآفرین نمونه کشوری به دغدغه کارآفرینان در مقطع کنونی نیز اشاره کرد و یادآور شد: بالابودن هزینه‌های تولید ناشی از بالا بودن سود تسهیلات بانکی که امکان رقابت با رقبای خارجی را به شدت کاهش داده و همچنین امکان نوسازی ماشین آلات تولیدی را محدود می‌سازد و عدم حمایتها و مشوق های صادراتی و هزینه های ناشی از انتقال ارز
که سبب زیان آور شدن بسیاری از فعالیتهای تولیدی و صادراتی گردیده است از اصلی ترین دغدغه‌های کارآفرینان است.

تامین حدود ٧٠ درصد منابع تامین‌اجتماعی توسط کارفرمایان


سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی نیز به عنوان میزبان این مراسم، گفت: از جامعه کارفرمایی، که شما عزیزان به نیابت از آن‌ها در این جلسه حضور دارید، تقدیر و تشکر می‌کنم چراکه شما در شرایط سخت اقتصادی که بر فضای جامعه ما به سبب ایستادگی ملت بزرگوار ایران بر راو ارزش‌های انقلابی و اسلامی خویش و مقاومت در برابر فشارهای خارجی حاکم بوده است در کنار سازمان تامین اجتماعی و مردم بودید.

او افزود: باید با صدای بلند بگویم که با وجود قرار داشتن کشور در شرایط سخت اقتصادی، رشد بی‌سابقه وسرسام آورنقدینگی و تورم بیش از ۴۶ درصد، که در ابتدای دولت یازدهم با آن مواجه بودیم، و فشارهایی که بر راو بودجه عمومی و اقتصاد کشور وجود داشت و همچنین مشکلات مختلف ناشی از شرایط رکودی به‌ ارث ‌رسیده از دولت قبل، همت و تلاش جامعه کارفرمایی و کارآفرینی کشور گوهر گران‌بهایی بود که با اتکا به آن توانستیم سختی‌ها را پشت سربگذاریم.

نوربخش تصریح کرد: بخش اعظمی از منابع سازمان تامین‌اجتماعی جهت ایفای تعهدات، از ساو جامعه کارفرمایی تامین می‌شود، یعنی حدود ٢٠ درصد حق‌بیمه هر بیمه‌شده را کارفرمایان محترم تامین می‌کنند که به عبارتی حدود ٧٠ درصد منابع تامین‌اجتماعی است، و این افتخار بزرگی برای جامعه کارفرمایی کشور است که جای تشکر و تقدیر دارد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه افزود: تامین‌اجتماعی پس از گذر از دورانی بسیار تلخ – دورانی که مهم‌ترین تولید سازمان، یعنی ایجاد امنیت اجتماعی را نشانه رفته و مشکلات مالی و اجرایی متعددی برای سازمان ایجاد کرده بود- سعی دارد با اعتمادسازی مجدد و درک عمیق از مشکلاتی که جامعه کارگری و کارفرمایی تجربه می‌کنند در درجه اول به ایفای تعهدات خود بپردازد.

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *