اهم اخبار

مصاحبه اگروفودنیوز با ولی الله حسینی ، مدیرعامل گروه صنعتی مهارت جهان

۲ دیدگاه
image_pdfimage_print

 

سوال شماره ۱ لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید ازکی وارد صنعت غذایی شدید؟

ج سوال ۱: ولی الله حسینی هستم مدیرعامل گروه صنعتی مهارت جهان و از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را در زمینه ساخت ماشین آلات صنایع لبنی و غذایی، آشامیدنی و نوشیدنی  آغاز نمودیم.

باید باستحضارتان برسانم بنیان گذاران گروه صنعتی مهارت جهان درراستای اعتلای هر چه بیشتردر طراحی وساخت انواع ماشین آلات صنایع لبنی ،آشامیدنی،آب میوه و کنسانتره، نوشابه های طبیعی و گازدار و بدون گاز و نیز تأمین لوازم جانبی و یدکی آنان همواره ازدانش متخصصان،نیروهای مجرب، کار آزموده و متعهد بهره برده است تاجائیکه این شرکت به یکی از بزرگترین سازندگان خطوط کامل فرآورده های لبنی تبدیل شده است.

ثبت اختراع و مبتکر پمپ های سانتریفیوژ، اخذ نشان استانداردCE  اروپا از IQS انگلستان،گواهی تضمین مدیریت کیفیت ۹۰۰۱ ISO  از  AGR  سوئد از افتخارات این شرکت محسوب میشود.

دراین راستا گروه صنعتی مهارت جهان با خط کیفیت در راستای حفظ کرامت و رضایت مندی مشتری در چارچوب شعاراین گروه “یک فرآیند بهتر برای یک محصول بهتر”  ازهیچ کوششی فروگذار ننموده است.

سوال شماره ۲ مجموعه خودتان را معرفی کنیدو بفرمائید ازچه تاریخ شروع به فعالیت در صنعت ماشین سازی نموده اید؟

ج سوال ۲: گروه صنعتی مهارت جهان به عنوان یکی از بزرگترین سازنده، طراح، مشاوره، نصب وراه اندازی خطوط کامل ماشین آلات صنایع لبنی وغذایی به روش EPC و یکی از برترین تأمین کنندگان لوازم جانبی ویدکی درصنایع غذایی و لبنی میباشد.

حوزه های فعالیت گروه صنعتی مهارت جهان رامیتوان در چهاربخش اصلی معرفی کرد.

بخش اول:

مشاوره، کارشناسی،طراحی،ساخت وتولید انواع ماشین آلات صنایع لبنی، آشامیدنی،نوشیدنی،غذایی،دارویی و شیمیایی همراه با انتقال دانش فنی وبهره گیری از جدیدترین دستاوردها در راستای پشتیبانی و تأمین نیازهای صنایع مزبورکشور.

بخش دوم:

تأمین،تولید وتوزیع لوازم جانبی و یدکی پمپ های سانتریفیوژ که اولین مبتکراین پمپ ها-گروه صنعتی مهارت جهان- می باشد و نیز لوازم جانبی دستگاه های تولیدی مورد اشاره و بخش عمده تأمین نیاز به پمپها را به خود اختصاص وسهم بزرگی از بازار را دارد.

بخش سوم:

خدمات پـس از فروش، محصــولات مهارت جهان با ۱۲ ماه گارانتی و ۱۰سال خدمات پس از فروش ارائه می شود.

خدمات قابل ارائه توسط گروه صنعتی مهارت جهان به صنایع لبنی، آشامیدنی ونوشیدنی کشور عبارت است از :

-شناسایی نیازهای صنایع لبنی و ارائه پیشنهادات و راه حل های فنی

-برگزاری سمینارهای تخصصی برای معرفی محصولات جدید

-برقراری روابط فنی با تأمین کنندگان اصلی

-برنامه ریزی به منظور بازدید از شرکت های لبنی مشتری و سایر

-نصب و راه اندازی و آموزش واجرای پروژه های لبنی

-آموزش کاربری،نگهداری و تعمیرات

– خدمات پس از فروش تجهیزات، تأمین قطعات یدکی و مصرفی

بخش چهارم: واحدهای تخصصی

با توجه به نوع کاربری ویژگیهای فنی ماشین آلات صنایع لبنی ،آشامیدنی و نوشیدنی، گروه صنعتی مهارت جهان اقدام به ایجاد واحدهای تخصصی درحوزه این صنایع نموده است.

بدین ترتیب که با توجه به نوع کاربری وخصوصیات موردنظر درهریک از ماشین آلات واحدهای تخصصی در شرکت راه اندازی گردید تا با مطالعه، بررسی وشناخت جامع نسبت به هر یک از ماشین آلات، طرح های منطبق با نیازهای عملیاتی در آن کارخانه را ارائه نماید. این واحدهای تخصصی عبارتنداز:

-واحد تخصصی پمپ های سانتریفیوژ از ۱۸/۰ الی ۷ کیلووات

-واحدفنی ومهندسی، طراحی ومشاوره

-واحد ماشین سازی و مخزن سازی

-واحد ماشین افزار و مونتاژ

– واحد تحقیق و توسعه

شایان ذکر است گواهینامه هایی که گروه صنعتی مهارت جهان موفق به اخذ آنان شده است:

–         ثبت اختراع پمپ های سانتریفیوژ

–         گواهی استاندارد CE اتحادیه اروپا از IQS انگلستان

–         گواهی استاندارد تضمین مدیریت کیفیت ISO9001 از A.G.R  سوئد

سوال شماره ۳ –آیا گروه صنعتی مهارت جهان صادراتی به سایر کشورها داشته است؟

ج سوال شماره ۳- درخصوص موضوع صادرات، این گروه چشم انداز خود را در بخش توسعه بازرگانی به فعالیت در حوزه کشورهای آفریقائی، آمریکای لاتین، مشترک المنافع وکشورهای منطقه، ترسیم نموده است و با مطالعات بازار و بازدید بازارهای هدف را تعیین و به سمت صادرات حرکت نموده است.

سوال شماره ۴–دستاوردهای شرکت؟

ج سـوال شماره ۴- موجب خرسـندی و افتخار اسـت در این مدتی که از فعالیت گروه صـنعتی مهارت جهان می گذرد، توانسته ایم در بخش لبنیات، نوشیدنی ها و آشامیدنیهاخطوط کاملی را طراحی و راه اندازی نمائیم و اکثریت شرکت های تولیدی در این زمینه را تحت مشاوره های تخصصی خود قرار داده ایم.

بااتکال خداوند منان،تربیت پرسنل، درخصوص کسب مهارتها ونیروی ماهر یکی از دستاوردهای این گروه به شمار می رود.

همچنین اخذ استاندارد CE اتحادیه اروپا ونیز ساخت دستگاه هائی که نیاز داخل به خارج را مرتفع می نماید و از طرفی ارتباط حوزه صنعت با دانشگاه که از اهم فعالیت ها ودستاوردهای وزین واحدهای صنعتی به شمار می رود، تلاش شده است این مناسبات حفظ وگسترش یابد.

همچنین ساخت هموژن طرح APV 2هد ۳تکیه درتناژهای مختلف، پمپ ها ،از ۱۸ – ۱۱ کیلووات و پاستورها با ظرفیت های مختلف ،سپراتور و سایر دستگاههای مورد نیاز از دیگر دستاوردهای این شرکت به شمار می رود.

سوال شماره ۵ –انتظار شما از بخش دولتی به عنوان حمایت کننده از شرکتهای خصوصی؟

ج سـوال شماره ۵- به هرحال وظیفه بخش حاکمیتی در تمامی کشورها حمایت ونظارت جامع و کافی بر بخش های خصوصی به خصوص تولید در بخش صنعت است. چرا که ما معتقدیم تولید بزرگترین ثروت هرکشور است و می بایست حمایتهای لازم صورت پذیرد، نقش حمایت دولت بدون شک ازجمیع جهات بسیار تأثیرگذار بر روند تولید خواهد بود. اصلاح قوانین، بخش مالیات، تسهیلات بانکی ،نرخ بهره، رفع موانع تولید، وخیلی از موضوعاتی که کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه بدان ها جامع عمل پوشانده و تولید را در صدر امور خود قرارداده واز طرفی اشتغال زایی را برای نیروهای مولد در سطوح مختلف تعریف شده است و قوانین کاروضوابط همگی درجهت توسعه کشور تنظیم واجرا می شود.

سوال شماره ۶ –انتظار شما از انجمن ها چیست؟

ج سـوال شماره ۶- انجمن ها می توانند حلقه واسط با بخش حاکمیت را عمل کنند واز طرفی همین انجمن ها و یا اتحادیه ها میتوانند با برگزاری گردهمایی های هدفمند و با برنامه های مشخص، صنف خود را از آخرین دستاوردهای مختلف داخلی و یا خارجی آگاه سازند ونیز مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان و صنعتگران را با کار کارشناسی به سمع و نظر بخش حاکمیتی منتقل نمایند.

انجمن ها و اتحادیه ها نقش هم افزایی را در صنوف خود ایفا می نمایند، جایگاه آنان می بایست ارتقاء یافته واز ره یافت های سایر کشورها برای توسعه داخل استفاده نمایند.

انجمن ها صدای بخش تولید و صنعت است، به طور مثال کشورترکیه کانون و انجمن های وسیعی در بخش ماشین سازی ودر صنایع به خصوص غذایی ایجاد کرده و یکی از بازوهای اصلی دربخش صنعت وتجارت آن کشورمحسوب می شود، تاجائیکه نظر مشورتی کانون انجمن غذائی آنان بی کم وکاست اجرا می شود و شاهد توسعه روزافزون این کشور در بخش صنایع ماشین سازی وغذایی هستیم و به سرعت در حال رشد و گرفتن سهم بیشتری در بازار منطقه است.

انجمن ها می بایست متمرکز عمل کنند و حالت انفعالی نداشته باشند.

صمیمانه از وقتی که برای مصاحبه گذاشتید سپاسگزاریم و آرزوی موفقیت برای شما و همکاران را از خداوند منان مسئلت داریم.

راههای ارتباطی با گروه صنعتی مهارت جهان

تلفن شرکت:۰۲۱۶۶۸۱۰۸۱۰

نمابر:۰۲۱۶۶۸۰۳۲۹۵

Email:info@maharatjahan.com

www.maharatjahan.com

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

2 نظر برای این مطلب

  1. سلام. ادرس این شرکت کجاست و چرا باهاشون مصاحبه شده؟ قطعه خاصی رو تولید کردند؟

  2. خانه هوشمند اصفهان says:

    سلام. مصاحبه ی جالبی بود . فقط متوجه نشدم مال کدوم شرکت بود و دقیقا ایشون کی بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *