اهم اخبار

معاون توسعه آبزی پروری شیلات: تولید آبزیان به ۴۵۵ هزار تن می‌رسد

۳ دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور گفت: امسال تولید انواع آبزیان بدون احتساب پرورش ماهی در قفس به حدود ۴۵۵ هزار تن می رسد.

 

 

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، حسین علی عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور اظهار کرد: پیش بینی برنامه ششم توسعه برای سال ۹۸ تولید ۲۳۷ هزار تن ماهیان گرمابی است که با توجه به سیل بنا به برآورد ما‏، حدود ۲۰۰ هزار تن تولید خواهیم داشت.

وی گفت: به دلیل سیل و خسارت ناشی از آ‏ن، امسال تولید ماهیان سردآبی  ۱۵۰ هزار تن، ماهیان در منایع آبی داخلی مانند دریاچه‌ها و آب‌های پشت سد‌ها ۷۰ هزار تن، میگوی پرورشی در آب‌های شور بیش از ۵۰ هزار تن و ماهیان خاویاری ۳۴۰۰ تن پیش بینی می‌شود.

عبدالحی افزود: در حال حاضر ۱۲ گونه آبزی در کشور پرورش می‌یابد و تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد گونه‌های پرورشی به ۱۷ مورد خواهد رسید.

وی درباره تاثیر سیل اخیر بر تولید آبزیان افزود: وقوع سیل بر تولید و پرورش آبزیان تاثیر منفی گذاشته به طوری که برآورد می‌کنیم تاثیر آن در تولید ماهیان گرمابی ۱۰ تا ۱۵ درصد و ماهیان سردآبی ۱۵ تا ۲۰ درصد باشد.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور با بیان این که طبق آخرین گزارش ها، بر اثر جاری شدن سیل ۵۳۰ میلیارد تومان خسارت به مزارع پرورش ماهی وارد شده است، گفت: مزارع پرورش ماهی در استان‌هایی همچون لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد بر اثر سیل دچار خسارات زیادی شدند و در خوزستان این تاثیرات بر تولید ماهیان گرمابی بوده است.

وی در عین حال پیش بینی کرد با توجه به افزایش حجم آب در منابع آبی داخلی و پشت سد‌ها بر اثر بارندگی‌های اخیر، تولید ماهیان پرورشی در این حوزه‌ها به میزان ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

عبدالحی، میزان تولید آبزیان با احتساب پرورش ماهی در قفس در سال ۹۷ را ۴۹۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: در سال گذشته ۱۸۹ هزار تن ماهیان گرمابی، ۱۷۴ هزار تن ماهیان سردآبی، ۶۰ هزار تن ماهیان منابع آبی داخلی، ۴۷ هزار تن میگو و ۲۸۰۰ تن گوشت ماهیان خاویاری تولید شد.

وی میزان تولید خاویار پرورشی در سال ۹۷ را ۵۹۷۳ کیلوگرم اعلام کرد.

معاون سازمان شیلات کشور با اشاره به پرورش ماهیان خاویاری در ۲۰ استان، گفت: در حال حاضر ۱۲۰ مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در استان‌هایی مانند کرمان، قم، مرکزی، قزوین و استان‌های ساحلی فعال هستند.

وی رویکرد توسعه آبزی پروری در برنامه ششم توسعه را پرورش آبزیان در استان‌های ساحلی و با استفاده از آب شور و در قفس اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد تولید آبزیان بالغ بر ۲۷۵ هزار تن در استان‌های ساحلی صورت می‌گیرد.

عبدالحی ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه، این رقم باید به ۸۱۰ هزار تن برسد که ۸۵ درصد آن در استان‌های ساحلی و ۱۶ درصد در استان‌های غیر ساحلی خواهد بود.

وی درباره تسهیلات اعطایی به پرورش دهندگان آبزیان افزود: در سال ۹۶ نزدیک به ۷۳۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان آبزی کشور قرار گرفت.

عبدالحی در پایان تصریح کرد: ارقام مربوط به تخصیص تسهیلات به آبزی پروران در سال ۹۷ هنوز جمع بندی نشده، اما پیش بینی می‌کنیم در سال ۹۸ حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری برای توسعه آبزی پروری اختصاص یابد و مشکلی برای فعالیت‌های آبزی پروری وجود ندارد.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

3 نظر برای این مطلب

  1. امراله مهماندوست says:

    دو نوع زمین خوار در کشور ایران وجود دارد ۱- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به کارکنان (الف – اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان … ب – اداره اجازه برداشت آب از زیر زمین در شهرستان … پ – اداره واگذاری زمین برای توسعه کشاورزی در شهرستان … ت – اداره ثبت اسناد املاک در شهرستان … بپردازد یا بپردازند ۲- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به الف – اداره شهرسازی شهرستان … ب – اداره روستا سازی شهرستان … پ – اداره ثبت اسناد املاک شهرستان …بپردازد یا بپردازند این شخص یا اشخاص از طرف مراجع مربوطه به عنوان زمین خوار به اداره دادگستری شهرستان … معرفی می شوند تا درس عبرتی شوند برای ملت بزرگ ایران

  2. امراله مهماندوست says:

    تاکنون فقط مردم شهرستان لار درمجلس شورای اسلامی ایران نماینده داشته اند و مردم شهرستان های خنج و اوز و گراش فاقد نماینده ای درمجلس شورای اسلامی ایران بوده اند و تاکنون مجبور بوده اند به نامزدی از شهر لار برای نمایندگی مردم در مجلس شورای ملی سابق و اسلامی فعلی رای بدهند (البته دو بار نامزدی از شهرستان گراش برای نمایندگی مردم شهرستان های لار و گراش و اوز و خنج رای آورده است اما از مردم شهرستان های خنج و اوز که اکثریت از هم وطنان اهل سنت می باشند تاکنون برای نمایندگی مردم درمجلس شورای اسلامی حتی نامزد هم نشده اند) کارصحیح این است که بدون توجه به جمعیت و مذهب و دین اکثریت مردم ساکن درهر شهرستان به مردم هر شهرستان یک نماینده درمجلس شورای اسلامی ایران اختصاص دهند تا مردم هر شهرستانی در کشور نماینده ای واقعی در مجلس شورای اسلامی ایران داشته باشند.

  3. امراله مهماندوست says:

    خیلی ها وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی فقیر بودند بعد شدند حاجی غنی و خیلی ها هم وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی ناتوان بودند شدند حاجی توانا خیلی ها وقتی وارد شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس شدند از لحاظ مالی ضعیف بودند بعد شدند حاجی نیرومند نام این شهر جدید را به جای این شهر جدید صدرا شهرستان شیراز استان فارس با هرمعنی که داشته باشد بایستی می گذاشتند شهر جدید صدرای شهرستان شیراز استان فارس کارکنان ادارات دولتی و عمومی شهر جدید صدرا و بنگاه داران مربوطه جمع این افراد برای صد نسل بعد از خودشان ثروتی عظیم مانند تعداد زیادی باغ شهری و … فراهم کردند خوش به حال فرزندانشان و نوه ها و نتیجه ها و نویره هایشان و ندیده هایشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *