اهم اخبار

معاون حجتی عنوان کرد: ضرورت استفاده از کود نیترات برای مبارزه با سرمازدگی کلزا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: مبارزه با سرمازدگی در گیاه کلزا چه در پاییز و چه در بهار با کود نیترات پایه ازت، کارساز است و باید در دستور کار قرار گیرد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در نشست برنامه ابلاغی توسعه کشت کلزا که به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی تولید برگزار شد، عنوان کرد: برای مدیریت و کاهش آسیب ها در مزارع باید در عرصه حضور داشته باشیم و دستورالعمل ها را اجرایی کنیم.

وی افزود: برای بررسی مشکلات و مبارزه با آفات از جمله سِنَک باید ستادی در تهران با مسئولیت سازمان حفظ نباتات با همکاری موسسه گیاهپزشکی و تعیین نیروهای معین مناطق تشکیل شود و حداکثر تا دهم آبان ماه دستورالعمل فنی از سوی سازمان حفظ نباتات تهیه و به استانها ابلاغ شود.

کشاورز ضمن تاکید بر اجرای دستورالعمل ارسال شده در زمینه مبارزه با سرمازدگی در گیاه کلزا در استان ها اظهار کرد: مبارزه با سرمازدگی در گیاه کلزا چه در پاییز و چه در بهار با کود نیترات پایه ازت، کارساز است و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: دوره های آموزشی لازم برای کارشناسان پهنه و حفظ نباتات در استانها برگزار شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: ستاد تغذیه کلزا با مسئولیت موسسه آب و خاک تشکیل و نیازهای غذایی گیاه در تمام مراحل رشد مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: کلزا گیاه مدیریت پذیر است و به خاطر حساسیت بالایی که دارد بیش از هر محصولی در کشور به مراقبت نیاز دارد، بنابراین تمام مشکلات این گیاه پیش از آن که منجر به خسارت شود، باید حل و فصل شود، همچنین موضوع بیمه کشاورزان و محصولات آنها باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.

 

سرویس خبری: کشاورزی

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *