اهم اخبار

معاون سازمان اموال تملیکی: ۱۰۰ هزار تن ذرت‌ متروکه تبدیل به الکل می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عضو هیات مدیره سازمان اموال تملیکی گفت:‌ ۱۰۰ هزار تن از ذرت موجود در انبارها در اختیار داشتیم که قرار بود به کشورهای غیرهمسایه صادرات شود اما در این شرایط با ملاحظات زیست محیطی، برای تبدیل به الکل تحویل صنایع مرتبط دادیم.

سید حسین میرمعینی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره مهلت به واردات کنندگان کالاهای گروه چهار اظهار داشت: از بهمن ماه سال گذشته واردات گروه چهار کالایی مممنوع شد اما به واردکنندگان این کالاها مهلت ۳ ماهه داده شد تا این امکان را داشته باشند رویه‌های گمرکی برای این کالاها را طی و نسبت به ترخیص آنها اقدام کنند.   

وی با بیان اینکه درباره میزان امحا و فروش کالاهای موجود در سازمان اموال تملیکی گفت: کالاهایی که مشمول قانون متروکه شدند مطابق ماده ۲۴ و ۳۳ قانون امور گمرکی به سازمان اموال تملیکی اعلام  و سازمان طبق قانون مکلف است این اموال را تحویل بگیرد و اقدامات اجرایی را انجام دهد و اخذ حکم حاکم شرع، این اموال را تعیین و تکلیف کند. با توجه به شیوع ویروس کرونا فروش اموال به مشکل برخورد کرد چراکه برخی از بنادر، فعالیت کمتری داشتند و گمرکات در این ایام اقدامات در اولویت دیگری را انجام دادند. اما با تمام این‌ها، هر چند در این بخش دست به عصا بودیم اما هم عملیات امحا و هم فروش انجام شده‌است.  

عضو هیات مدیره و معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی درباره میزان آزادسازی و واگذاری اقلام ضدکرونایی از این سازمان تاکید کرد: سه گروه کالای ضبط شده، متروکه و قاچاق به دست سازمان اموال تملیکی می‌رسد که تصمیم گیری درباره هر کدام از این گروه رویه‌های متفاوتی دارد. سازمان اموال تملیکی تعیین و تکلیف اقلام و کالاهای مبارزه با کرونا را در اولویت قرارداد و به محض اعلام گمرگ طبق تبصره ذیل ماده ۳۳ قانون امور گمرکی، سازمان اموال تملیکی نسبت به اعاده این کالاها برای سیر مراحل قانونی اقدام کرد.

میرمعینی ادامه داد: در بحث کالاهای ضد کرونا که با کشف قاچاق به دست سازمان اموال تملیکی رسید، دستورالعملی صادر کردیم که در سراسر کشور، تمام بروکراسی‌های اداری در خصوص این کالاها حذف شود و خارج از ضوابط، بلافاصله پس از کشف قاچاق، کالاها را تحویل معاونت‌های بهداشت و درمان استان‌ها بدهند.

وی درباره میزان تحویل این کالاها افزود: تمام آنچه در داخل انبارها بود از جمله ماسک الکل، گان و … را بلافاصله صورت جلسه کردیم و تحویل  وزارت بهداشت دادیم به طوری که بالغ بر ۲۰ میلیون ماسک و ۴۰ تن الکل تحویل وزارت بهداشت شد.  

این مقام مسئول درباره سلامت این کالاها تاکید کرد: باید توجه داشته باشید که این کالاها به صورت مستقیم به بازار عرضه نمی‌شود بلکه تحویل وزارت بهداشت شده و مقام تشخحیص دهنده سلامت کالا هم وزارت بهداشت است.

میرمعینی همچنین درباره تعیین تکلیف ذرت‌هایی که تحویل سازمان اموال تملیکی شده بود، گفت:  ۱۰۰ هزار تن از ذرت موجود در انبارها در اختیار داشتیم که قرار بود به کشورهای غیرهمسایه صادرات شود اما در این شرایط با ملاحضات زیست محیطی برای تبدیل به الکل تحویل صنایع مرتبط دادیم تا برای مصرف مردم روانه بازار شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *