اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی:استارت تولید ماشین برداشت نخود زده می‎شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استارت تولید ماشین برداشت نخود در کشور زده می‎شود.

به گزارش ایسنا، عباس کشاورز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرصت خوبی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان لرستان برای حمایت از افزایش تولید نخود و رونق صادرات آن پیش آمد، اظهار کرد: در راستای رفع مشکلات کشاورزی ستادی تشکیل و برنامه‌ای تدارک دیدیم و آسیب‌شناسی کردیم تا چندین راه‌حل پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: در بازار ایران برای نخودهای پایه بلندی که بتوانند مکانیزه شوند و درشت و سفید باشند تقاضای زیادی وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه طی سه سال گذشته بیش از پنج رقم مستعد لرستان آماده است و بذر آن به میزان کافی دیده شده است، افزود: برای استقبال کشاورزان از تکنولوژی جدید چنانچه کشاورزی بیشتر نخود بکارد روی بذرش یارانه هم می‌دهیم.

کشاورز با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون نخود از دیگر برنامه‌هایی است که تدارک دیده‎ شده است، بیان کرد: دو تن از سازندگان ایرانی دستگاه‎هایی را ساختند که دارای کارایی خوبی است، علاوه بر آن نیز سه دستگاه از کشورهای ترکیه، هندوستان و استرالیا در دست واردات است که با آزمایشاتی که در فصل بهار انجام خواهد شد، استارت تولید ماشین برداشت نخود در کشور زده می‎شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‎هایی که بایستی تولید نخود را افزایش دهیم کشت پاییزه و مستقیم آن است، عنوان کرد: برای سالجاری ۶۰ دستگاه کارنده با پرداخت یارانه و با کیفیت مناسب برای کشاورزان استان لرستان و دو استان دیگر تدارک دیده شده و این تعداد هم در سال‎های آینده هر چقدر بخواهند قابل افزایش است به ویژه مزارع بالای یک تن نخود تولید آماده باشند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *