اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی:امسال رکورد جدیدی در صادرات لبنیات ثبت می کنیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی میزان صادرات محصولات لبنی کشور در سال ۹۵ را ۸۵۰ هزار تن اعلام و پیش بینی کرد: امسال سهم صادرات لبنیات افزایش و رکورد جدید به دست می آید.

 

به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، حسن رکنی  افزود: سال گذشته ۸٫۵ درصد از فرآورده های شیر کشور در قالب ۳۰ نوع فرآورده لبنی از قبیل انواع پنیر، خامه، دوغ، ماست و شیر با طعم های مختلف و با کیفیت بالا در سبد صادراتی قرار گرفت.
وی با پیش بینی این که امسال نزدیک ۱۰ میلیون تن شیر در کشور تولید و به فرآورده های مختلف و متنوع تبدیل می شود اظهارداشت: میزان تولید شیر در سال گذشته ۹ میلیون و ۶۵۰ هزارتن است.
وی با اشاره به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی محصولات لبنی تصریح کرد: اعتبار مربوط به بسته مشوق صادراتی محصولات لنبی در سال گذشته به صورت کامل پرداخت نشده و امیدواریم مابقی این مشوق در سال ۹۶ جذب شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی عامل افزایش تولید شیرخام سال گذشته را افزایش صادرات فراورده های لبنی دانست و افزود: شیر خشک و انواع خامه قابلیت صادراتی دارند بنابراین حجم صادرات این دو محصول طی سال گذشته در میزان تولید شیرخام تاثیرل داشت.
به گزارش ایرنا، طبق آمارها سال گذشته برنامه تولید شیرخام کشور ۹۸٫۵ درصدش محقق شد که موجب صادرات انواع فراورده های لبنی در حجم نزدیک ۸۵۰ هزارتن شد
سال ۹۴ نیز حدود ۶۰۰ هزارتن فراورده های لبنی به کشورهای هدف صادر شده بود.
دولت تدبیر و امید امسال نیز برنامه رونق تولیدو صادرات محصولات پروتئینی، از جمله فرآورده های لبنی را در دستور کار دارد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *