اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی:تولیدات کشاورزی ۹ میلیون تن افزایش می‌یابد/ تولید گوشت‌قرمز به ۸۰۰ هزار تن می‌رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با راه اندازی‌های پروژه‌های جهاد کشاورزی در سراسر کشور ، ۹ میلیون تن به تولیدات کشاورزی افزوده می‌شود.[/heading]

به گزارش خبرنگار ایسنا در استان البرز، حسن رکنی ، در نشستی که در محل موسسه تحقیقات علوم دامی استان البرز برگزار شد، اظهارکرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی ایجاد و راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ در سراسر کشور است که یکی از بازخوردهای آن افزایش ۹ میلیون تنی تولیدات کشاورزی خواهد بود.

وی افزود: یکی از طرح‌های بزرگ جهاد کشاورزی در جنوب کشور در حال را‌ اندازی است که در اولین قدم ۵۵ هزار هکتار را به زیر کشت خواهیم برد.

رکنی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش تولید گوشت قرمز در کشور، گفت: در سال ۹۳ بیش از ۷۸۰ هزار تن گوشت قرمز تولید کرده‌ایم که تلاش می‌کنیم تا پایان سال این رقم را به بیش از ۸۰۰ هزار تن برسانیم.

وی گوشت قرمز را یکی از نیازهای اساسی خانواده ها دانست و اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در حهت افزایش تولید گوشت قرمز که یکی از اقلام وارداتی و مورد نیاز نیز محسوب می‌شود گام برداریم و طرح مشترکی در این خصوص داریم که تلاش می‌کنیم با به بهره برداری رساندن آن علاوه بر تامین نیازهای داخلی به سمت و سوی صادرات گوشت قرمز نیز حرکت کنیم.

رکنی ادامه داد: در سال گذشته بیش از هشت میلیون و ۸۰۰ هزار تن شیر در کشور تولید شده که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری تولیدات خود را به مرز ۹ میلیون تن برسانیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در زمینه طیور نیز سه میلیون تن گوشت مرغ تولید شد که شدیدا به دنبال آن هستیم بازارهای صادرات را تقوت کنیم و سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار تن مرغ و تخم مرغ صادر شده است و در تلاش هستیم کشور روسیه را به عنوان یکی از بازارهای هدف برای صادرات در نظر بگیریم.

وی افزود: بیش از ۶۵۰ هزا رتن صادرات لبنیات در سال گذشته انجام شده است که این موضوع در تاریخ علوم دامی کشور بی نظیر بوده است.

رکنی یادآور شد: برای رسیدن به اقلام پروتئینی مورد نیاز و افزایش تولیدات برای تامین داخل و همچنین صادرات نیازمند یک برنامه‌ریزی علمی و پویا هستیم که امیدوارم با تلاش خانواده جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان این مهم رخ دهد.

وی در پایان با اشاره به این که در بسیاری از اقلام مانند شیر، گوشت مرغ، تخم مرغ، عسل امروز به عنوان یک صادر کننده ظاهر شده ایم، افزود: تلاش می‌کنیم در موضوع گوشت قرمز نیز به این توانایی دست یابیم که علاوه بر رفع نیاز داخل در امر صادرات نیز گام‌های بسیار خوبی برداریم.

جهت عضویت در کانال تلگرام اگروفودنیوز اینجا را کلیک کنید .

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *