اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: آخرین وضعیت ٣طرح عظیم آبیاری کشور

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح عظیم سامانه‌هــــای غرب و شمـــــال غرب کشور در سطـــحی معادل ۲۲۷هزار هکتار، تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

علیمراد اکبری گفت : افزایش بهره‌وری آب کشـــــــــاورزی را از اهداف وزارت جهاد در راستای استفاده مناسب و بهینه از منابع آبی کشور عنوان کرد و گفت: تجهــــیز اراضی کشاورزی به سامانه هــــــــــای نوین آبیاری، به عنوان راهکاری موثر و کارآمد در جهت صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، در سال ۹۷ هم در سراسر کشور انجام می شود و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتـــبارات، روند اجرای این سامانه ها را که طی دولت‌های دهم ویازدهم، توسعه چشمگیری داشته است را تداوم ببخشیم.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: با پیگیری های انجام شده، طرح عظیم سامانه هــــای غرب و شمـــــال غرب کشور، در سطـــحی معادل ۲۲۷هزار هکتار، تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری کامل می رسد.

وی با بیان اینکه این پروژه، فرصتی تاریخی برای این مناطق است، گفت: نه و نیم درصد این پروژه، مجهز به سامانه های نوین آبیاری است و با اجــرای کامل این پروژه تحولی عظیم در بخش کشاورزی، منطقه رخ خواهد داد.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی گفت: با بهره برداری از این پروژه می‌توان چرخه تولید را کامل کرد که این امر در نهایت، باعث افزایش ارزش افزوده و اشتغالزایی می شود.

اکبری درباره طرح آبیاری دشت سیستان گفت: با پیش بینی اعتبارات مورد نیاز طرح، ۳۰ هزار هکتار از طرح ۴۶ هزار هکتاری آبرسانی به اراضی دشت سیستان در نیمه اول سال ۹۷ به بهره برداری می رسد؛ ضمن اینکه اجرای این طرح و طرح های جانبی در این منطقه برای  بیش از سه هزار نفر، اشتغال ایجاد کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام، اظهار داشت: فازاول این طرح با تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز از صندوق توسعـــــه ملی، در سطح ۳۱۲هزار هکتار به پایان رسیده است.

این مقام مسئول افزود: عملیات اجرایی فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام با تخصیص منابع آب از سوی وزارت نیرو و در صورت تامین اعتبار، درسال ۹۷آغاز خواهد شد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *