اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی: صندوق‌های سرمایه‌گذاری زعفران در بورس لرستان ایجاد شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: فعالان اقتصادی عرصه زعفران با آوردن سرمایه‌های مردم به چرخه بورس، زمینه را برای شکوفایی اقتصادی در زمینه تولید این محصول فراهم کنند.

حسین زینلی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از اولین زنجیره ارزش تولید محصول زعفران لرستان در سلسله به ظرفیت خوب استان در زمینه تولید گیاهان دارویی و کم توجهی به این مهم در گذشته  اشاره کرد و افزود: یکی از مواردی که می تواند نقش مهمی در اقتصاد این استان داشته باشد توسعه کشت گیاهان دارویی بخصوص زعفران و موسیر است.

وی اظهار داشت: ایجاد زنجیره ارزش در زمینه گیاهان دارویی یکی از اقدامات بسیار موثر است و امسال اعتبارات خوبی جهت توسعه این حوزه برای لرستان در نظر می گیریم.

وی با اشاره به راه اندازی چندین انبار بورس کالا در استان خراسان خاطرنشان کرد: این انبارها در زمینه کالاها تسهیل و استانداردسازی می کنند که استان لرستان نیز باید چنین انبارهای بورسی را  ایجاد نماید.

وی به ایجاد صندوق های سرمایه گذاری در بورس تاکید کرد و گفت: فعالان اقتصادی در عرصه زعفران با آوردن سرمایه های مردم به چرخه بورس، زمینه را برای شکوفایی اقتصادی در زمینه تولید این محصول برای عموم فراهم کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به اینکه زعفران سالانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار برای کشور در آمد دارد و اکنون دنیا به دنبال محصول سلامت محور و ارگانیک است زعفران تولیدی لرستان این ویژگی ها را دارا است.

زینلی با بیان اینکه محصول ارگانیک باعث می شود ارزش افزوده آن ۲۰ درصد افزایش یابد ادامه داد: با فرهنگ سازی در زمینه تولید زعفران می توانیم با مصرف کمترین آب مورد نیاز، بیشترین تولید و اشتغالزایی را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اکنون گیاهان دارویی لرستان نظیر بن سرخ و کرفس کوهی در کشور ناشناخته هستند که باید تلاش کنیم این گیاهان نیز ارزش واقعی خود را پیدا کنند.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *