اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: اتاق اصناف کشاورزی راه‌اندازی می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی، از راه‌اندازی اتاق اصناف کشاورزی خبر داد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین شیرزاد، مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام این خبر گفت: با تصویب هیئت وزیران تشکیل اتاق اصناف کشاورزی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و تا ۶ ماه آینده اولین اتاق‌های اصناف کشاورزی ایران راه‌اندازی خواهد شد.

شیرزاد اضافه کرد: با راه اندازی اتاق‌های اصناف کشاورزان و مطالبه حقوق صنفی فعالان این بخش، تولید رونق و توسعه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۸ شغل در بخش کشاورزی شناسایی و کدگذاری شده‌است، افزود: این بر اساس استانداردهای بین‌المللی و با هدف هویت بخشی به این مشاغل انجام می‌شود.

شیرزاد با اشاره به خروج نام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از لیست شرکت‌های قابل واگذاری، این امر را یک تجدید حیات و نوزایی دانست که با نوعی تجدید ساختارها همراه بود.

این مقام مسئول به افزایش سرمایه سازمان مرکزی تعاون روستایی به کمک شبکه نیز اشاره کرد و افزود: این سرمایه از ۸۱۳ میلیون تومان حدود ۴۰ سال قبل الان به ۷۳۵ میلیارد تومان تبدیل شده که در حال حاضر حدود ۲۱.۸ سهام سازمان دست شبکه است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ابراز کرد: این سازمان برای اولین بار موفق شد خرمای استعمران، رب گوجه فرنگی، شیر خشک و زعفران را وارد بورس کالا کند و تجارب موفقی را در حوزه تنظیم بازار کسب کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، کنترل و نظارت مستمر بر تعاونی‌های اعتبار بوده و جلوگیری از بحران این تعاونی‌ها را از دیگرگام های موفق برشمرد و گفت: حدود ۱۲۰۰ واحد اعتباری فعال در کشور وجود داشت که عمدتاً بحران زا بودند این واحدهای غیرقانونی جمع آوری شد و در حال حاضر ۱۴ تعاونی اعتبار باقی مانده است و بحران‌های سابق وجود ندارد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *