اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: تولید گوشت قرمز امسال به ٨٨٠ هزار تن می رسد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می شود امسال تولید گوشت قرمز در کشور به ٨٨٠ هزار تن برسد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، مرتضی رضایی در نشستی خبری که به مناسبت هفته دولت در حال برگزاری است، اظهارداشت: پیش بینی می‌شود امسال تولید گوشت قرمز در کشور به ٨٨٠ هزار تن برسد.

وی اضافه کرد: سال ٩٢؛ میزان تولید گوشت قرمز ٧۵۵ هزار تن بوده و به طور میانگین سالیانه دو و نیم رصد رشد در این حوزه داشته‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی اضافه کرد: همچنین تولید شیرخام درسال ٩٢؛ ٨ میلیون و٣٠٠ هزار تن بوده و امسال پیش بینی می‌شود به ١١ میلیون و ٣٠٠هزار تن برسد که با متوسط رشد ۵.۵ درصد همراه بوده است. همچنین تولید گوشت طیور درسال ٩٢ یک میلیون و ٩٧٠ هزار تن بوده و پیش بینی می‌شود امسال به ٢ میلیون و ٧٠٠هزار تن برسد که ۶.۵ درصد رشد داشته است.

وی سرانه مصرف گوشت قرمز را در کشور ١٢ و نیم کیلوگرم، شیر را ١٢۴ کیلوگرم، گوشت مرغ را ٣١ کیلوگرم، تخم مرغ را ١١ کیلو و ٧٢٠ گرم و عسل را یک کیلو و ٣۵٠ گرم عنوان کرد و گفت: سرانه پروتئین حیوانی که به صورت روزانه هر فرد ایرانی مصرف می‌کند با احتساب محصولات شیلاتی ٣۶ و نیم گرم است در حالی توسعه سازمان بهداشت جهانی در این زمینه ٢٩ گرم است.

خوداتکایی در گله‌های اجداد مرغ تا پایان ١۴٠٠

معاون وزیر جهاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه مرغ لاین آرین به دستور مقام معظم رهبری اضافه کرد: تا سال قبل تمام گله‌های اجداد به کشور وارداتی بود و بین ٢۴٠ تا ٢٨٠ هزار قطعه واردات در این زمینه انجام می‌شد که با اقدامات انجام شده امسال ۵٠ درصد آن در داخل تولید شده و ١۴٠ هزار قطعه مرغ لاین آرین وارد بازار می‌شود.

وی تصریح کرد: تا پایان سال ١۴٠٠ تمام گله‌های اجداد مورد نیاز صنعت مرغ گوشتی از لاین آرین تأمین می‌شود و در این زمینه به خوداتکایی می رسیم.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *