اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد: تجهیز ۴ میلیون هکتار از اراضی به سیستم آبیاری مدرن طی ۱۰ سال آینده

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

به گفته معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با شااره به اینکه در طول ۱۰ سال آینده چهار میلیون هکتار از اراضی کشور به سیستم آبیاری مدرن تجهیز می‌شود گفت که برای سال جاری دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت اجرای سیستم های آبیاری نوین تخصیص داده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی‌ مراد اکبری عصر روز گذشته ۱۴ بهمن ماه در جشن ملی ثبت جهانی قنات قصبه گناباد و ۱۰ قنات ایرانی دیگر در محل سالن همایش‌های کوثر دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین در کشاورزی سبب افزایش بهره‌وری محصولات می‌شود، ادامه داد: علی‌رغم خشکسالی‌های متوالی در ایران، با استفاده از دستگاه‌های آبیاری نوین در سال جاری ۱۴ میلیون تن گندم تولید که از این مقدار سه تن آن به سایر کشورها صادر شد.

اکبری با بیان اینکه حدود هشت میلیارد متر مکعب آب از قنوات استخراج می‌شود که با این میزان آب در حدود ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی آبیاری می‌شود، عنوان کرد: استفاده بهینه از آبخور قنات گناباد توسط یک سیستم مدرن آبیاری زیرسطحی می‌تواند کشاورزی گناباد را متحول کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری دولت در بخش آب به میزان کل دولت‌های گذشته بوده است، به طوری که دو میلیارد دلار در سامانه گرمسیری و دو میلیارد دلار در سیستان و بلوچستان و خوزستان سرمایه‌گذاری شده است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: طی یک ماه آینده در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای آبیاری مکانیزه در خراسان رضوی تخصیص خواهد یافت و اعتبار پیش بینی شده برای سال‌های آینده در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *