اهم اخبار

معاون وزیر جهاد کشاورزی: ۲.۴ میلیون تن گوشت مرغ امسال تولید می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: تولید گوشت مرغ در سال جاری از مرز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فراتر برود.

 

 

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)؛ به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی در رابطه با نهاده‌های دامی اذعان داشت: نهاده‌های دامی در دامداری‌ها، بنادر و انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی به مرز اشباع رسیده است و به هیچ وجه کمبودی از نظر دانه جو، ذرت و کنجاله سویا که با نرخ ترجیحی وارد کشور می‌شود، نداریم.

وی در رابطه با کیفیت خوراک دام هندی و اوکراینی در مقایسه با خوراک دام برزیلی خاطرنشان کرد: هیچ دو ماده خوراکی در دنیا شبیه به هم نیستند و هر ماده‌ای حتی در یک مزرعه ترکیب شیمیایی و ارزش غذایی متفاوتی دارد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی افزود: بدیهی است که واحدهایی که صنعتی بوده و به صورت علمی اداره می‌شوند با توجه به ترکیبات که هر کنجاله ذرت و سویا دارد، جیره‌نویسی می‌کنند و بهترین جیره را اصطلاحاً بالانس یا ارزش‌گذاری می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما مجبوریم از تمام کشورهای دنیا نهاده‌ها را وارد کنیم و وابسته به یک‌جا نباشیم تا بتوانیم به تمام نهاده‌ها دسترسی داشته باشیم.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *