اهم اخبار

معاون وزیر صمت خبر داد: مذاکره برای خرید واگن‌های یخچال‌دار جهت حمل محصولات فسادپذیر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در شانزدهمین پیش جلسه کارگروه توسعه صادرات از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به دلیل رشد ۴۰ درصدی حمل بار بین‌المللی در راستای افزایش سهم حمل و نقل ریلی صادراتی تقدیر کرد.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با اشاره به افزایش حمل و نقل بین‌المللی از طریق راه‌آهن در سال گذشته، اظهار داشت: در سال گذشته مقدار ۲٫۵ میلیون تن بار به مقاصد بین‌المللی از طریق ناوگان ریلی کشور جابجا شده که علیرغم فشارهای بین المللی و شرایط سخت تحریم، بیانگر عزم جدی راه آهن ایران در جهت افزایش سهم حمل و نقل ریلی صادراتی از میان بخش‌های مختلف حمل و نقل کالاهای صادراتی است.

وی افزود: بخشی از ۵۰ میلیون تن کالای جابجا شده توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۸  کالاهای صادراتی است که از طریق راه آهن به مرزهای کشور منتقل شده و سپس به سایر روشهای حمل از کشور صادر می گردد که در این میان تلاش برای ثبات نرخ و هزینه های حمل از فعالیتهای ارزشمند راه اهن جمهوری اسلامی ایران است که موجبات اطمینان بیشتر و برنامه ریزی مناسب صادرکنندگان را فراهم می کند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به گزارش ارائه شده توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران،‌ برنامه ریزی در جهت نوسازی زیرساخت‌های ریلی از جمله واگن‌های حمل بار را ضروری دانست و استفاده از توان داخلی جهت تولید واگن را قابل اهمیت ارزیابی کرد.

دبیر کارگروه توسعه صادرات در پایان از مذاکره اتحادیه صادرکنندگان میوه و تره بار با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص خرید و بازسازی واگن‌های یخچال‌دار برای حمل محصولات فساد پذیر خبر داد.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *