اهم اخبار

پرداخت اولین بخش از مطالبات چایکاران/ تعادل بین واردات و تولید داخلی به نفع تولیدکنندگان است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت اولین بخش از مطالبات چایکاران به مبلغ ۱٫۵ میلیارد تومان خبر داد.

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با ایلنا با اعلام این خبر، افزود: تا امروز ۳ هزار و ۲۰۰ تن برگ سبز چای بهاره از چایکاران خریداری شده است.

وی ادامه داد: اکثر برگ‌های سبز چای خریداری شده درجه یک بوده و حجم اندکی از آن درجه دو است.

جهانساز میزان برگ سبز چای درجه دو خریداری شده تا این لحظه را تنها ۷۰ تا ۸۰ تن عنوان کرد.

وی درباره پرداخت بهای برگ‌های سبز چای خریداری شده و مطالبات چایکاران، گفت: امروز اولین بخش از مطالبات چایکاران به مبلغ ۱٫۵ میلیارد تومان به حساب آن‌ها واریز شد.

جهانساز محل پرداخت اولین بخش از مطالبات چایکاران را از قدرالسهم کارخانه‌های چای عنوان کرد.

وی پیش بینی کرد میزان برداشت برگ سبز چای بهاره از باغ‌های چای به بیش از ۱۳۵ هزار تن برسد.

جهانساز درباره منابع مالی خرید برگ سبز چای بهاره، گفت: منابع مالی خرید برگ سبز چای بهاره از بودجه سالیانه به مبلغ ۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی ابزار امیدواری کرد که کارخانه‌های چای بتوانند تا پایان برداشت، مابقی قدرالسهم خود از مطالبات چایکاران را به موقع پرداخت کنند.

جهانساز تاکید کرد: پرداخت به موقع مطالبات از سوی کارخانه‌های چای بستگی مستقیم به تراز تجاری داخلی و خارجی بازار چای دارد.

به گفته رئیس سازمان چای کشور؛ اگر بازار چای در داخل کشور رونق داشته باشد و واردات نیز کنترل شده باشد تراز تجاری مثبت حاصل می‌شود که به پرداخت قدالسهم کارخانه‌ها از مطالبات چایکاران کمک می‌کند.

جهانساز تصریح کرد: مدیریت واردات با تعیین تعرفه مناسب امکان‌پذیر است و تعادل بین واردات و تولید داخلی و در تراز تجاری به نفع تولیدکنندگان داخلی است .

وی همچنین پیش بینی کرد: امسال وضعیت خرید برگ سبز چای از حیث کمیت و کیفیت از شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته برخوردار باشد.

به گزارش ایلنا؛ سالانه بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار بابت واردات چای از کشور خارج می شود. به اعتقاد کارشناسان اگر صنعت چای و چایکاران مورد حمایت قرار گیرند می‌توان تا ۵۰ درصد این محصول را در داخل تولید کرد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *