اهم اخبار

معاون وزیر کشاورزی خبر داد:رکوردشکنی تولید برنج/ پیشنهاد نرخ‌های تضمینی کشاورزی به شورای اقتصاد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی از رکوردشکنی تولید برنج امسال در مرز دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن خبر داد و گفت: نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به شورای اقتصاد پیشنهاد شده و امیدواریم به موقع تصویب و ابلاغ شود.

عباس کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط جوی بسیار مناسب برای شالیزارهای استان‌های شمالی، وضعیت تولید برنج بسیار مناسب بود به حدی که شالیکاران در سطح گسترده‌ای حدود ۱۴۰ هزار هکتار کشت دوم و راتون در استان شمالی مازندران و گیلان انجام دادند که پیش از این سابقه نداشت.

وی افزود: با توجه به شرایط تولید مناسب و برداشت حدود ۷۰ درصدی برنج، پیش بینی می‌شود میزان تولید و برداشت این محصول (برنج سفید) به دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تولید مناسب برنج در سال جاری و واردات انجام شده در ماه‌های ابتدایی امسال، به نظر می‌رسد نیاز چندانی به واردات برنج نداریم که باید به تناسب تولید و نیاز داخلی کنترل شود.

کشاورز اظهار کرد: از ابتدای ماه جاری نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی به شورای اقتصاد پیشنهاد شده است که امیدواریم به موقع بررسی، تصویب و ابلاغ شود تا کشاورزان بتوانند به موقع برای تولید محصولات خود برنامه‌ریزی‌ کنند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *