اهم اخبار

مقام صنفی: ۷۶٫۷ درصد ظرفیت تولید کره گیاهی کشور خالی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن کره گیاهی کشور گفت: ظرفیت اسمی تولید کره گیاهی کشور ۳۰۰ هزار تن در سال است؛ درحالی که ما سالیانه نزدیک ۷۰ هزار تن تولید داریم.

به گزارش اگروفودنیوز، «محسن کشمیری» سه شنبه در نمایشگاه و همایش بین المللی روغن های خوراکی دانه های روغنی و فرآورده های صنایع و ماشین آلات وابسته افزود: طبق استانداردهای ملی پنج نوع کره گیاهی در کشور تولید می شود که در بخش پخت و پز با مارگارین مایع هنوز تولیدکنندگان ایرانی ورود پیدا نکرده اند اما در آینده باید به این سمت گام برداریم.
وی ادامه داد: در این بخش سرمایه گذاری مناسبی شده است و قابلیت تولید این محصولات با دانش فنی کنونی وجود دارد که می توان از آن برای تولید و صادرات بهره گرفت.
کشمیری تصریح کرد: صادرات، حمایت از به روزرسانی ثبت فناوری کره گیاهی و مارگارین در داخل، بهبود سیستم آموزش، فرهنگ سازی مصرف و تنوع تولید محصولات خانوار از چشم اندازهای این صنعت است.

گرایش ها به سمت مصرف کره گیاهی است
به گفته دبیر انجمن کره گیاهی کشور، سالیانه ۱۵ میلیون تن انواع کره گیاهی در جهان تولید می شود و لهستان، آلمان، انگلیس، بلژیک و لوکزامبورگ اصلی ترین تولیدکنندگان کره گیاهی در اتحادیه اروپا به شمار می روند.
به گفته وی، سرانه مصرف کره گیاهی در اتحادیه اروپا پنج تا ۶ کیلوگرم در سال است.
کشمیری افزود: در جهان عقایدی با هدف گرایش بیشتر به سمت و سوی مصرف کره گیاهی شکل گرفته است و شعارها و ادعاهایی مانند تولید محصول بدون چربی لبنی، چربی بدون ترانس و غنی شده با ویتامین ها و مواد معدنی، حاوی امگا۳، مبتنی بر سنت (حلال) و گیاه خواری روی برچسب کره گیاهی درج می شود.
به گفته وی، انجمن کره گیاهی کشور در سال ۱۳۸۱ با هدف حفظ حقوق کارفرمایان در تولید، بسته بندی و توزیع کره گیاهی ثبت شد و اکنون ۱۲ شرکت عضو این انجمن اند.
نمایشگاه و همایش بین المللی روغن های خوراکی دانه های روغنی و فراورده های صنایع و ماشین آلات وابسته (seedex2017) هفتم مهرماه در بوستان گفت و گو گشایش یافت.
این رویداد تخصصی تا دهم آذرماه ادامه دارد.
ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها بویژه محصولات غذایی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.
پس از آن، سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (۱۳۹۶) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *