اهم اخبار

منافع کشورهای صادرکننده چای با تحریم‌های ایران به خطر می‌افتد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل اتحادیه تجارت چای شرق آفریقا اعلام کرد: اعمال تحریم‌ها علیه ایران صادرات چای به این کشور، به عنوان خریدار عمده چای،‌ را با مشکل مواجه می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، با نزدیک شدن به زمان تحریم‌ها علیه ایران کشورهای صادرکننده چای نگران فروش محصول‌شان  هستند. آنها می‌گویند با اعمال تحریم‌ها در ۴ نوامبر مبادلات بانکی سخت خواهد شد و دریافت پول از ایران به مشکل می‌خورد. ایران واردکننده عمده چای است و بخش زیادی از نیاز خود را از کشورهای دیگر نظیر کنیا وارد می‌کند. این کشورها به دنبال راهکاری برای این موضوع هستند از جمله می‌خواهند تهاتر کالایی با ایران انجام دهند.

«مدیا مکس» در گزارشی نوشته است: سهامداران صنعت چای در جهان نگرانی‌های خود را برای صادرات به ایران با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا مطرح کردند. آنها می‌گویند ایران یکی از بزرگترین خریدار چای از کنیا است و خطر به مشکل برخوردن پول وجود دارد.

ادوارد مودیبو مدیرعامل اتحادیه تجارت چای شرق آفریقا اعلام کرد بسیاری از بانک‌ها نگران مبادلات مالی با ایران پس از تحریم‌های آمریکا هستند و این مسئله صادرات برای این کشور را سخت کرده است.

«مودیبو» گفته است ما باید به دنبال راهکارهای جدید برای تجارت با ایران باشیم،‌اگر ما قرار است چای به ایران بفروشیم می‌توانیم تهاتر کالایی با این کشور انجام دهیم اما بانک مرکزی باید در این زمینه ما را هدایت و راهنمایی کند.

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *