اهم اخبار

میانمار نیز مانند هند صادرات برنج را محدود کرد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

میانمار، صادرات برنج را برای کنترل قیمت‌های داخلی محدود می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رویترز، یکی از مقامات صنعت برنج این کشور روز جمعه (۲۵ اگوست) اعلام کرد که میانمار در حال برنامه‌ریزی برای محدودکردن موقت صادرات برنج برای کنترل افزایش قیمت‌های داخلی است و به هند، بزرگترین صادرکننده کالای اصلی در جهان و کاهش عرضه جهانی می‌پیوندد.

یکی از اعضای ارشد فدراسیون برنج میانمار گفت: ما به طور موقت صادرات برنج را برای حدود ۴۵ روز از پایان این ماه محدود خواهیم کرد و افزایش قیمت‌های داخلی عامل توقف صادرات شده است. بر اساس داده ‌های وزارت کشاورزی ایالات‌متحده، میانمار پنجمین صادرکننده بزرگ برنج در جهان است که بیش از ۲ میلیون تن در سال می‌فروشد.

هند ماه گذشته، صادرات برنج سفید غیر باسماتی را ممنوع کرد و عرضه در بازار جهانی را حدود ۹.۱ میلیون تن یا ۲۰ درصد کاهش داد.

یک فروشنده در بمبئی گفت: میانمار نقش بزرگی در بازار برنج مانند هند یا تایلند ندارد اما محدودیت‌ها در زمانی ایجاد می‌شوند که ذخایر در حال کاهش است و این سیگنال صعودی به بازار ارسال می‌کند و نگرانی خریداران را افزایش می‌دهد.

قیمت جهانی برنج صادرکنندگان برجسته از جمله تایلند و ویتنام پس از تصمیم هند برای محدودکردن عرضه افزایش یافته است. قیمت‌های صادراتی برنج ویتنامی در این هفته در میان قطب‌های آسیایی به دلیل نگرانی‌های عرضه که تا حدی به دلیل محدودیت‌های اخیر هند بر محموله‌ها ایجاد شده است، در بالاترین میزان خود باقی ماند.

بر اساس گزارش رویترز، واردکنندگان جهانی برنج، از جمله فیلیپین و اندونزی، برای افزایش خرید عجله دارند زیرا انتظار می‌رود الگوی آب وهوای ال نینو تولید را کاهش دهد.


خبر مرتبط: چرا واردات برنج باسماتی هند ممنوع شد؟


سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *