اهم اخبار

میزان برداشت میگوی پرورشی در استان بوشهر ۴۵ هزار تن پیش‌بینی شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: سطح زیر کشت میگو پرورشی این استان امسال هفت‌هزار و ۲۵۹ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود  ۴۵هزار تن میگو از این سایت‌ها برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ عقیل امینی با بیان اینکه استان بوشهر با تولید بیش از ۳۸ هزارتن، قطب نخست پرورش میگو کشور است، ادامه داد: امسال سطح زیر کشت میگو در این استان بیش از ۸۵۰ هکتار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی یادآور شد: با افزایش ضریب مکانیزاسیون در مزارع پرورش آبزیان در استان بوشهر، بهره‌وری در این عرصه از سال ۹۵ تا کنون افزایش چشمگیری یافته است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهارداشت: ۱۱ واحد پرورش ماهی در قفس این استان تا پایان امسال افتتاح می‌شود که مجموع مزرعه‌های این استان به ۲۸ واحد می‌رسد.

امینی گفت: تاکنون ۱۱۷ مجوز پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر صادر شده که از این شمار ۱۷ مزرعه به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: لزوم پیشگیری از صید بی‌رویه و افزایش جمعیت سبب شده تا امروز دنیا به سوی توسعه آبزی‌پروری حرکت کند و این روند در کشور ایران نیز دنبال می‌شود.مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر اضافه کرد: این استان علاوه بر پرورش میگو و ماهی در قفس، در زمینه‌های تولید جلبک، ماهی زینتی و دیگر بخش‌های آبزی‌پروری نیز در سطح کشور حرف برای گفتن دارد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *