اهم اخبار

نایب رئیس انجمن برنج: تولید برنج به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

احمد اشراقی گفت: با توجه به واردات برنج بیش از نیاز کشور و ذخایر برنج ایرانی کمبودی در عرضه نداریم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد اشراقی نایب رئیس انجمن برنج ایران گفت: تمهیدات اخیر دولت مبنی بر قیمت گذاری تا حدودی بر بازار اثر گذار بوده است.

به گفته او، با توجه به آنکه مصرف کنندگان خرد در ایام عید و ماه رمضان برنج خریداری می کنند، برآوردها حاکی از آن است که قیمت نوسانی نداشته باشد.

آقای اشراقی می‌گوید: عرضه هر کیلو برنج طارم با نرخ ۹۰ هزار تومان گرانفروشی است که این موضوع ارتباطی به تولیدکننده و مبادی تولید ندارد چرا که تنها ۱ تا ۲ درصد برنج تولیدی در دست کشاورزان است‌.

نایب رئیس انجمن برنج گفت: علی رغم شرایط خشکسالی، سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن برنج تولید شد که با احتساب سرانه مصرف ۳۶ کیلو، ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن کسری داریم که بنابر آمار بالای یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج وارد شده که با این وجود کمبودی در بازار نداریم.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو برنج طارم  ۷۰ تا ۹۵ هزار تومان، فجر ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان، شیرودی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان و نیم دانه ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

با توجه به توزیع هوشمند برنج ایرانی با نرخ مصوب و عدم کمبود برنج خارجی در بازار انتظار می رود که با اعمال نظارت بیشتر از گرانفروشی جلوگیری شود، هر چند انجمن واردکنندگان برنج معتقد است که ممنوعیت واردات در فصل برداشت باید حذف شود تا همانند سال گذشته بازار ملتهب نشود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *