اهم اخبار

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران: اصلاح قیمت خرید تضمینی امری مهم در پایداری تولید

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: سطح زیر کشت گندم نسبت به سال قبل رشد ۵ درصدی دارد و به بالای ۶ میلیون هکتار می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیقلی ایمانی نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران کشور با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد کشت گندم محقق شده است، اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون بیش از ۵.۵ میلیون هکتار اراضی کشور زیر کشت گندم رفته است و همچنان کشاورزان مشغول کشت و کار هستند.

وی افزود: با توجه به رشد ۳ تا ۵ درصدی سطح زیر کشت نسبت به مدت مشابه سال قبل احتمال می‌رود که سطح زیر کشت از ۶ میلیون هکتار فراتر رود.

ایمانی از استمرار خودکفایی تولید گندم خبر داد و گفت: با وجود بارندگی‌های مناسب و وضعیت سبز مزارع، امسال در ارتباط با تولید گندم مشکلی نداریم.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: برآورد‌ها حاکی از آن است که تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن برسد که با این وجود خودکفایی استمرار خواهد یافت، اما میزان خرید دولت به میزان افزایش نرخ خرید تضمینی بستگی دارد.

به گفته وی، با اصلاح قیمت قانون خرید تضمینی گندم از سوی شورای نگهبان، دولت به وزارت جهاد کشاورزی و وزارت اقتصاد اعلام کرده که اجرای این قانون لازم الاجراست.

ایمانی با اشاره به اینکه اصلاح قانون خرید تضمینی گندم رغبت کشاورزان به تولید را به همراه دارد، بیان کرد: با اصلاح قانون خرید تضمینی، قیمت خرید محصولات بر مبنای هزینه تمام شده تولید، تورم و قیمت مبادله کالا در داخل و خارج باید لحاظ و از سوی وزیر جهاد به عنوان رئیس شورا باید ابلاغ شود.

نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پایان تصریح کرد: با اصلاح قانون در زمان خرید تضمینی ۱۰۰ درصد منابع باید تامین شود تا کشاورزان دچار مشکل در تامین مایحتاج خود نباشند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *