اهم اخبار

نایب رئیس شورای ملی زعفران: کاهش سرانه مصرف زعفران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

غلامرضا میری حداقل قیمت هرکیلو زعفران دسته را ۳۱ میلیون تومان و حداکثر قیمت زعفران سوپر نگین ۴۳ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنونی زعفران نسبت به هفته های قبل تغییری نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا میری از ثبات بازار زعفران خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته ۳۱ تا ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، پوشال ۳۵ تا ۳۶ میلیون تومان، سرگل ۳۷ تا ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، شبه نگین ۳۶ میلیون و ۵۰۰ تا ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، نگین ۳۹ تا ۴۰ میلیون تومان و سوپر نگین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان است.

او با بیان اینکه صادرات زعفران طبق روال معمول در حال انجام است، افزود: بنابر آمار صادرات زعفران در فرودین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد رشد داشته است که پیش بینی می شود بنابر وعده های مسئولان مبنی بر رفع موانع صادراتی و بازگشت ارز حاصل از صادرات شاهد رونق صادرات داشتیم.

میری ادامه داد: بنابر آمار سال ۱۴۰۰ زعفران ایران به ۴۷ کشور و سال گذشته به ۶۷ کشور دنیا انجام شد که کاهش میزان صادرات در سال قبل بدان معناست که قاچاق جایگزین صادرات شده است؛ بنابراین از متولیان امر تقاضا داریم که این مسئله را پیگیری کنند تا بازارهای هدف را از دست ندهیم و از طرفی شرکت های واردکننده بتوانند به تعهدات خود در برابر تجار بازارهای هدف عمل کنند.

نائب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش سرانه مصرف زعفران خبر داد و گفت: بنابر آمار در سنوات قبل سرانه مصرف زعفران یک گرم بود که متاسفانه در شرایط کنونی به حدود نیم گرم کاهش یافته است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *